donderdag, april 23, 2015

terug van weg geweest

Ziezo, ik heb gisterenavond nog eens vlugvlug mijn mails bekeken... Haastig, want er waren er massa's... Ginder in de Ardennen kreeg ik telkens een berichtje te zien dat ik een sneller internet kon hebben mits in het hotel daarvoor te betalen. Ik vertik dat. Ik vind de manier waarop ze pogen je te verplichten zelfs beneden alle peil. Dus waren mijn mails gewoon drie dagen zich blijven opstapelen...

Maar voor de rest was het daar goed, lekker eten, TV op de kamer, en Anny is er in geslaagd zonder abnormale pijn de dagexcursie mee te maken. Daarover straks meer... Ik kreeg zelf mooi vrouwelijk bezoek op mijn kamer: de kamermeisjes die het bed kwamen maken, en de badkamer voorzien van nieuwe handdoeken... Een blondje en een Aziatisch type. Beiden heel vriendelijk zodra ze door hadden dat ik niet DSK of zoiets was...

Iets voor de middag heb ik zelfs geprobeerd een beetje te wandelen, maar verder dan de parking van het hotel ben ik niet geraakt, veel te veel pijn... Dat bezoek aan Val Dieu hing nog pijnlijk in mijn rug.

Dan gaan middagmalen en terug naar de kamer, wat getokkeld op de computer en wat TV gekeken, en net toen ik dacht: "Nu gaan ze wel haast terug zijn van de uitstap, en ik de deur open deed, stond Anny daar, met de sleutel in haar hand...

Ze had het goed gesteld, en "Raad eens wat ik voor jou heb gekocht !" Grote vraagtekens in mijn ogen... "Zo'n vestje zoals je zo graag wilt hebben !" Dat vestje, dat is dan zo'n mouwloos jagersjacket, met wel honderdduuzend zakken in... (Waarin je uren kunt zoeken naar je sleutels).
Ze hadden de vestjes zien hangen in een winkel, en Anny heeft er op zicht een voor mij gekocht. Toen Rosa haar vroeg of ze wel zeker wist dat het zou passen, verzekerde ze zelfzeker dat ze mijn maat kende. Maar zelfs nadien was het vestje HET gespreksonderwerp, en toen zag Anny Eddy lopen, en riep hem er bij "Doe jij eens dat vestje aan" commandeerde ze... Het vestje paste net niet. "Zie je wel triomfeerde Anny, "Toon is niet zo dik!" (Toen ze het vertelde twijfelde ik wat, is Eddy echt dikker dan ik ben? )

Maar heel wat collega's hadden de gesprekken en de scène van het passen door Eddy en zo blijkbaar gevolgd, en waar ik ook liep, of wie ik ook in de gangen tegen het lijf liep, het ging over dat jasje... Het jasje was blijkbaar "het evenement" van de uitstap...

Voor de terugreis zijn we langs de Route de Wallonie gekomen, zo vermeden we Brussel, waar bijna zeker files zouden zijn, met de staking... In Le Roeulx van de autosnelweg en dan door het mooie landschap naar huis gereden.

's Avonds heb ik dan - zoals gezegd - mijn mails bekeken... en dan het bed in, eindelijk weer eens kunnen liggen op dat bed waar mijn rug mee vertrouwd is... Heerlijk geslapen tot in de vroege morgen, tot ik gewekt werd door een enorme BOENK... "Wat is da ?"
Ik hoorde niets meer, blijkbaar was het toch niet tegen of op mijn huis geweest... BOENK ! Mijn frank viel... Het is goed weer, het is voorjaar, de velden zijn gezaaid en de boeren zetten op hun velden van die kanonnen om de vogels te verjagen. Boeren lijken maar niet door te krijgen wat vogels na twee boenken al lang door hebben, die dingen maken alleen lawaai, maar doen je niets. Dus vliegen ze bij de eerste BOENK van de dag een meterke op, en voor de rest niet meer, en zoeken netjes de zaadjes in de mulle grond...

djudedju

Met andere woorden de boeren maken alleen lawaai om ons het bed uit te krijgen.
tommetoch !

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: