zaterdag, april 11, 2015

smeren

Gisteren wist ik niet waar kruipen van de pijn in mijn heup. Ik kon redelijk zitten, maar haast geen stap meer zetten. Pas gisterenavond kwam ik op het idee "Zou het niet helpen het eens goed in te smeren ?" Je weet wel met één van die vele zalfjes tegen de pijn, de verrekking en dergelijke... En ja, wonder boven wonder, het deed deugd. Maar meteen ontdekte ik ook dat ongeveer op de overgang van zitvlak naar dij een plaatsje zat waar je me kon dood duwen !

Terwijl Anny aan het wrijven was, kwam ze op dat punt, en ik "jubelde" het uit !

Bij het in bed kruipen, nog maar eens in laten wrijven, en vanmorgen, eerste werk : laten inwrijven. Er is maar een probleem, die zalven ruiken allemaal, en dus loop ik rond in een aroma van zalf... Nu ja, die het niet wil ruiken moet maar wat afstand houden. Ik kan weer een beetje, voorzichtig, stappen.

Deze voormiddag moet ik naar een persconferentie van Onderstroom, sta ik straks nog maar eens in de gazet, (droger dan in de regen)... Ik moet wel gaan, want Chantal kan er niet zijn. Dus, pijn of geen pijn... we moeten er naar toe.

Oud worden is toch iet hé ?

Maar enfin, we zijn er nog, we zijn nog steeds druk bezig, en we amuseren ons... La vie est belle, ook al heb ik pijn aan mijn belle (bil voor wie de woordspeling niet zou snappen...).

Gisteren was het schitterend weer, en ik heb wat in de tuin zitten kijken naar mijn goudvisjes. Ik heb vastgesteld dat er een van mijn wilde karpertjes blijkbaar geen wild karpertje is... Zijn buik wordt mooi oranje, het lijkt een goudvis te worden, tenzij het -heel uitzonderlijk - een kleurkarper is. Die kleurige variëteiten komen bij karpers wel eens voor. Op die manier zijn bij bepaalde karperachtige vissen ook de goudvis en de Koï ontstaan ! Nu, hoe dan ook, ik heb nu een haast onzichtbare vis met een goed zichtbare buik.

In de kleine vijver zijn de padden nog steeds actief ! Als je heel stil bent hoor je ze kwaken (padden maken een heel stil, fijn geluidje)... Of ze nu al hebben afgelegd of niet ? Ik heb er het raden naar. Ik zie nergens eiersnoeren. Maar dat kan best zijn, als ze ze tussen de planten hebben gedrapeerd.

De goudvissen waren door het goede weer ook geïnspireerd... Er begonnen er ook al enkele te jagen... Dus gaan ze wellicht ook geen eeuwen meer wachten voor ze afleggen. Hopelijk heb ik eens jongen ! Want om een of andere duistere reden lukte het nog nooit om kweek te hebben.

De nieuwe goudvissen zijn inderdaad schitterend rood ! In de grote vijver zit er maar een gele goudvis, drie witte en de rest is knalrood (buiten de drie "wilde" karpers waarvan er eentje een oranje buik heeft, en één grote goudkleurige zeelt en twee kleine goudkleurige zeelten). In de kleine vijver zitten goudgele, oranje en knalrode vissen ! Mooi als ze zo rondzwemmen !

Nu moet ik niet gaan kijken... het regent al weer.
Hoe ik op die persconferentie moet raken, weet ik niet... Er is nergens parking in de omgeving (Er is kermis in Oudenaarde)... Nu ja, ik zie wel. En in geval van nood zet ik me op de parking van het hospitaal en laat ik me voeren met de Shuttle. Dan ben ik er niet zo erg ver meer van.

Ik ga stoppen, eens rechtstaan, pijn laten zakken.

tot de volgende ?

2 opmerkingen:

Sopdet Si zei

Ouder worden en pijn hebben, het is jammer genoeg voor velen iets wat samengaat... Alsof die twee een huwelijk zijn aangegaan. Hoop dat je heup snel weer beter is.

Zo een grote kleurkarper heb ik nog nooit gezien... Zou je zo eentje in jouw vijver willen?

Groetjes

een beetje zoet, een beetje zuur zei

Zo'n grote karper zou niet echt kunnen zwemmen in mijn vijvertjes... Laat het beestje maar in dat grote meer waar het zit. En vrees, niet, een visser die zo vol liefde kijkt naar zijn vangst, zet het beestje heel voorzichtig terug !