dinsdag, april 21, 2015

Daar is internet

Hier zit ik dan, op de harde stoel, naar mijn eigen zichzelve te staren in de spiegel en naar het scherm van mijn laptop.  Vergeef me als ik fouten mocht typen, maar het klavier is niet zoals ik gewoon ben, en het internet in het hotel is niet echt vlug te noemen...
De bus gaat nu ongeveer vertrekken, en Anny gaat mee met de groep, de Moezel en de Eifel bezoeken. Ik blijf rustig hier, met mijn laptop en met wat boekjes van "Wetenschap in Beeld", kwestie van mijn grijze cellen nog wat te verrijken.
Ik heb de terrasdeur wijd open gezet, om de frisse lucht binnen te laten, maar men is het hotel aan het renoveren, en ik hoor het gebrom en geknars en gepiep en gebonk van de vele machines, ruik de geur van hete teer waarmee ze het dak een het dicht gieten zijn... maar goddank, boven dat alles uit hoor ik nog het gekweel van de vogeltjes in het dennenbos... Het water van de Ourthe hoor ik niet kabbelen, daarvoor zijn de machines te nijver bezig...

Gisteren hebben we de abdij van Val Dieu bezocht. Mooi en hel interessant. De kerk is een basiliek, en ik heb nu geleerd hoe je dat kunt zien... In en basiliek zie je ergens een soortement parasol staan, en een soort bisschopsstaf, meestal met een bel er aan. Deze attributen zijn er om bij pausbezoek de paus te beschermen met de parasol en met de bel zijn komst te melden... Voila, nu ben je even wijs als ik ben...

Ik was van dat bezoek en de busreis afgepeigerd, ben vroeg in mijn bed gedoken (allee, gekropen), en heb heel de nacht verschrikkelijk veel pijn gehad. Anny had ook pijn, maar heeft goed geslapen, en was deze morgen weer OK... De uitstap zal ook voor haar een test zijn, om te weten of ze, met de toestand van haar rug,nog dergelijke uitstappen aan kan. Ik hoop dat ze het goed stelt...

Zaterdag hebben we de rommelmarkt bezocht in Oudenaarde aan het St Jozef. Het was onze eerste echte buitenmarkt van het jaar. Redelijk groot, en interessant. Ik vond er twee mooie wandelstokken. We hebben er gebabbeld met de kinderen van Wijlen Etienne en van Elza, die nu in een rusthuis verblijft. Het huis is verkocht, en de kinderen stonden op de rommelmarkt de restjes van de inboedel te verkopen. Ik heb er een barometer gekocht, eigenlijk meer als een aandenken aan Etienne, en wat met de kinderen staan babbelen. Ik heb ze nog gekend als kleine ukjes)...

Er was ook een stand van de KWB, die er soep en barbecue verkocht ten voordele van het Kankeronderzoek. Ook daar weer wat oude bekenden gezien en er wat mee gebabbeld...

Zondag hebben we heel uitzonderlijk twee rommelmarkten gedaan, een in Melle en een in Merelbeke, twee binnenmarkten, en dicht bij elkaar gelegen. In Melle vond ik een mooie Ganesha voor bij de collectie... en in Merelbeke een... wandelstok, maar een heel mooie met als knop een herderinnetje in porselein ? of Ivoirine of zoiets... Ik heb reeds een paar stokken met derelijke knoppen, en die zijn echt oud en meestal behoorlijk prijzig, maar de man die het verkocht kende het blijkbaar niet, en ik kocht het voor ...4 euro...

Gisteren is Roland en Rosa ons komen halen m samen naar Houffalise te rijden. We hebben extra lang genoten van de rijweg, want er waren weer eens heel wat wegenwerken om ons te verblijden met heerlijke files. Maar we waren er net op tijd voor het middagmaal...

Ziezo, nu ben je weer op de hoogte van de situatie (je hebt zelfs wat wijsheid vergaderd !)...

tot de volgende ?



Geen opmerkingen: