donderdag, september 04, 2014

en dan heb je pijn...

Gisteren was het meer dan druk. Ik mocht bij Julien in Balegem langs gaan, om er enkele witte goudvissen te gaan vangen in zijn vijver. Ik bakte er niets van ! In plaats van een net had ik beter mijn vislijn mee genomen... De vijver is betrekkelijk groot, en goudvissen zijn véél rapper dan ik ben... Toen Julien er bij kwam, en we met twee netten de vis naar elkaar toe jaagden, konden we er toch enkele vangen, maar er waren er hoop en al twee witte bij... Julien heeft me nu beloofd dat hij me zal verwittigen als hij zijn vijver leegt, dan zal hij enkele witte er uit houden voor mij. Ik kreeg wel een stuk wortel -met bladeren- mee, van een mooie rode waterlelie !

Dan vlug naar huis, want Anny zal al ongeduldig zijn, om naar Auchan te gaan. Ze heeft gisteren op aanraden van de dokter nog een pijnstiller bij genomen, om dat aan te kunnen. Normaal gaan we altijd 's morgens, maar we moeten ook om eten voor de tropische vissen, en dan is een bezoek aan "Poisson d'Or" te Estaimpuis wel interessant, en dat is pas in de namiddag open...

Dus, thuisgekomen rap de vissen in de vijver gezet, de wortelstok van de waterlelie aan een steen vastgebonden, en ook in de vijver laten zakken, handen gewassen, deuren gesloten en op naar Auchan.

Daar zijn we eerst gaan eten, rustig genoten van een frietje met varkensgebraad met mosterdsaus, de dagschotel. Heerlijk.
Dan winkelen maar... Eerst mee met Anny om de flessen aperitief zonder alcohol, en dan liet ik haar maar winkelen, en trok ik naar de afdelingen die mij interesseren. Het voordeel van zo'n gigantische winkel, is wel dat er ook dingen staan die mij interesseren...

Rond 14 uur waren wij klaar met Auchan... Dan naar Estaimpuis naar de Poisson d'Or... daar hadden wij niet zo veel werk, we zijn niet naar de vissen gaan kijken, want we waren beiden dan al moe. Gewoon eten voor de vissen bijeen gezocht, betaald en weg. Maar nu is daar Famipark, het afgesplitste stuk van Floralux (Dadizele) vlak naast... En daar zit ook Dupont in, en misschien hadden ze daar nog wel ander eten voor de vissen...

Kijk, het is de tweede keer, maar wellicht de laatste keer dat ze ons daar zien. Niet dat het geen mooie winkel is, niet dat er geen visvoeder was, maar ze hebben daar het systeem waarbij je verplicht bent om een parcours te volgen, zodat je werkelijk héél de enorme winkel door moet, tot het uiterste doorgedreven ! Je moet het eens mee maken als je al alle twee veel pijn hebt !
Bij het verlaten van de winkel stond er een doos waar je je opmerkingen kwijt kunt over de winkel. Ondanks de pijn heb ik de pen gepakt en met een hart vergiftigd door de eigen pijn en de pijn van Anny, eens mijn gedacht op papier gezet...

's Avonds begon ik over dat systeem (een beetje kalmer ondertussen) na te denken, en ik vraag me af of dat eigenlijk wel kan ? Het lijkt me helemaal niet veilig ! Stel dat daar brand uitbreekt ! Ik heb wel een of twee keer een bordje gezien met nooduitgang, maar die bordjes zijn klein en je wordt quasi gedwongen door de grote panelen om het parcours te volgen door heel de winkel door... Nee, ik vind het zeker niet veilig. Wetende dat bij brand de mensen niet echt redeneren, maar panisch de uitweg zoeken...

We zijn thuisgeraakt... steenstokkedood versleten en op van de pijn... En dan kun je je niet in de zetel laten vallen... Nee, dan moet je nog alles uit de auto naar binnen sleuren, en alles op zijn plaats zetten... En dan, dan pas is de zetel daar.
... en mijn computer... Nee, echt geboeid was ik niet meer.

Vannacht alletwee niet echt goed geslapen van de pijn, en deze morgen alle twee nog een extra pijnstiller genomen, om de dag door te raken...
djudedju !

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: