woensdag, april 02, 2014

10 jaar Gmail

Dus gebruik ik dat ook al zo'n kleine tien jaar, want ik had mezelf opgegeven als proefkonijn om Gmail te gebruiken, en ik was weliswaar niet bij de eerste, maar ik hoorde toch bij diegenen die Gmail konden wegschenken aan anderen...

Ik moet zeggen, ik vond het meteen een handig ding, veel makkelijker dan Hotmail en co... Want in die tijd gebruikte ik nog Windows ook...

Ondertussen is er veel water door de virtuele zee gestroomd, en zit ik al jaren te werken met Ubuntu, eventjes onderbroken door een zijsprongetje naar Mint. Maar ik zou zeker niet meer terugkeren naar Windows. Eens je de snelheid en veiligheid van Linux kent, ga je er niet meer weg. Ook al is het ook geen volmaakt systeem, het is beter dan de andere. Althans voor wat ik er mee doe. Over de rest ga ik niet oordelen, omdat ik er geen ervaring mee heb.

Maar als ik mijn PC bekijk, dan stel ik vast dat Linux en Google zowat 99 % uitmaken van heel mijn systeem. Google heeft de naam niet heel erg consequent te zijn inzake privacy, maar welk systeem is dat wel ? En de reclameboodschappen? Vind ik helemaal niet vervelend, meestal merk ik ze niet eens op. Ik ben gefocust op de berichten, en wat daar aan de zijkant staat, dat is mij niet van nut, dus kijk ik er ook niet naar. (Ook bij Facebook zie ik die dingen amper, en ik moet er op letten dat ik bij het starten toch eens eventjes naar die zijkant loer, om te zien of er niet iemand is die jarig is, en ik hem of haar moet feliciteren...) (Vandaar dat ik tegenwoordig zo'n fenomenaal geheugen heb, en iedereen een gelukkige verjaardag wens !!!).

Maar met Linux en Google heb ik een machientje dat doet wat ik het vraag, en dat ook nog eens behoorlijk snel doet. Wat wil je meer.

Oh ja, ik heb ook een en ander staan in the Clouds... en heb een grote harde schijf waar bijna niets op staat. Wat zou ik die schijf gaan volzetten, als ik giga's en giga's ter beschikking heb, gratis, in the Clouds. En of het veilig is of niet, trek ik mij niet aan, ik zet niets daar op, wat niet door iedereen mag bekeken worden. Oh ja, ik heb ook Pinterest, waar ik alles wat ik heb aan fotomateriaal bij andere Pinterestgebruikers stockeer, en kan gebruiken zoveel en zo vaak ik wil.

Kortom, ik heb hier schatten aan materiaal die me van dienst is bij het ontwerpen van keramiek en voor de Crea. En ik kan er heerlijk wegdromen bij het zien van al dat moois.

Ik kan niet anders dan besluiten, dat ik een rijk man ben ! Ik heb een PC vol schatten, en een hoofd vol fantasie, en ik hoor bij dat deeltje van de mensheid die zichzelf gelukkig acht. Heel gelukkig. Want ik ben zielstevreden met wat ik heb, en heb maar heel weinig verlangens, en geen verlangens naar dingen die ik me niet kan permitteren. Want dat is het geluk: tevreden zijn, en genieten van ieder moment.
Och, ik weet het wel, ik heb veel pijn, heb nog steeds verdriet om de zoon die ik verloor... Maar toch ben ik gelukkig ! Stel je eens voor dat je daar ergens in de Sahel geboren was, dan zat je waarschijnlijk midden in een oorlog, dan was de kans dat je al dood was voor je 10° levensjaar héél erg groot, de kans dat je niet meerdere kinderen verloren had héél erg groot, en wellicht liep ik er meer met honger en dorst dan ik ik dagen had waarop ik voldaan was.
Ik ben niet alleen gelukkig, ik heb ook geluk.
Ik behoor in ons land van melk en honing niet tot de verstoten groep van immigranten of vluchtelingen of sans-papiers... Ik ben al 67 jaar en geniet van een ouderdomspensioen... Dat wil zeggen dat ik een inkomen heb waar ik niet meer moet voor werken.

We weten niet half hoe gelukkig we zijn, en toch lijkt de meerderheid van de mensheid hier met een triestig of vies gezicht rond te lopen...

Hé, wij horen bij the happy few op deze aardkloot !
En we leven in wat men een democratie pleegt te noemen, ook al kan men daarover van mening verschillen...

Kortom... Be happy !

tot de volgende  ?

Enhanced by Zemanta

1 opmerking:

Henk zei

Ik heb momenteel Windows 8 en dat loopt als een zonnetje. Als browser heb ik Google Chrome. Dat werkt perfect, zeker als je het vergelijkt met Internet Explorer 11. Deze laatste nam vrijwel volledig beslag van mijn pc, terwijl Chrome lekker rustig draait. Misschien hebben we allebei andere systemen Toon, maar we hebben één ding gemeen: het kunnen genieten van een soepel draaiend machientje. :-)

Groetjes voor jou en Anny,

Henk