woensdag, juni 19, 2013

warm winkelen

We zijn gisteren, vlak na ons middageten (al om 11.30' uur !!!) vertrokken naar Auchan te Leers. Eerst nog wat moeten zoeken op mijn nieuwe GPS hoe ik naar La France kon voyageren, maar dat lukte zonder veel miserie.
De thermometer in de auto duidde een buitentemperatuur aan van 26.5° Celsius... Warm !

De GPS wou ons blijkbaar via de E17 naar Leers brengen, maar niet met mij hé, dat was weliswaar sneller, maar zo'n 20 km langer ! Hoe langer ik de GPS gebruik, hoe meer ik ook de beperkingen van de wijsheid van dat toestel leer kennen ! In het begin sta je verstomd hoe zo'n ding je altijd ter plaatse weet te brengen, maar als je het een eind  gebruikt, dan zie je dat het lang niet altijd dezelfde logica hanteert als je zelf doet !

Toen ik niet naar de E17 reed, maar rechtdoor bleef rijden, paste de GPS zich zonder morren aan,en wel aan de manier die ik steeds gebruik en ervaar als gemakkelijkste weg naar Leers...

In die grote winkels is het wonderlijk fris op zo'n hete dagen. De airco van die grote ruimten moet formidabel zijn ! Na het winkelen nog even in de bar een cola gaan drinken, en dan terug naar de auto. Heet ! De buitentemperatuur was dan al 28° Celsius... We wilden nog een halte maken in "Au Poisson d'Or" te Estaimpuis, kwestie van wat visvoeder te kopen. Dat is een verschrikkelijk grote winkel voor de aquariumliefhebber ! Enorm veel vissen, enorm veel planten, massa's zeevissen, en dan nog een gans gebouw er bovenop met vissen voor de tuinvijver en alle benodigdheden ... ( Eigenlijk valt dit laatste gedeelte mij persoonlijk altijd wat tegen ! Ze hebben er veel goudvissen, vooral veel koi's, wat goudzeelten, winden, graskarpers (ook albino) en heel wat steur zitten, maar je verwacht, na al die soorten vissen voor het tropisch aquarium en het zeeaquarium, ook daar specialiteiten, en die zijn er niet.)

Natuurlijk dwaal je wat rond in zo'n boetiek ! En na de inspanning van zondag met de drie markten, en na Auchan, waren we alle twee weer eens steenstokkedoodmoe en versleten...

Naar huis, en daar dan nog alle aangekochte waar op zijn plaats gaan zetten... Oef, eindelijk de sofa, de TV en een heerlijk glas frisse limonade...
Mijn limonade maak ik zelf, met zo'n systeem van Soda-Club, waarbij je in je gewoon kraantjeswater koolzuur pompt, en er dan een smaak bijvoegt. Je kunt heel wat smaken kopen, maar gek genoeg is er ook hier een verschil tussen Frankrijk en België !!! Hier vind je geen cassis en geen munt, maar wel in La Douce France... dus brengen we deze dan ook mee, alhoewel de smaak-siropen daar duurder zijn dan in ons Belgiekske...

We brachten ook een vaatje witte wijn mee, voor de bezoekers, want zelf drinken wij geen van beiden nog alcohol....

Vanmorgen, toen ik opstond om te gaan turnen, zag ik de eerste regendruppels al vallen... Nu lijkt de zon er weer wat door te komen, het is nog steeds warm, maar we mogen regen en onweer verwachten, en meteen zou dat ook weer het einde zijn van het mooie weer ! Hopelijk niet voor lang ! Het mag best een goede zomer worden na dat rot voorjaar !

Tot de volgende ?


Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: