zaterdag, april 27, 2013

Leupegem, schapendries

The village church of Leupegem, a submunicipal...
The village church of Leupegem, a submunicipality of Oudenaarde, Belgium. (Photo credit: Wikipedia)
Vandaag is er rommelmarkt op de schapendries te Leupegem (Oudenaarde)... Ieder jaar weer een mooie markt, met veel mooie dingen, ieder jaar weer wat staan babbelen her en der, ieder jaar heel blij dat je weer in de auto bent geraakt, want de rug doet weer verschrikkelijk pijn...
Een boekje om te gebruiken in de hobby van Ziekenzorg, wat kaartjes voor geboorten (die soort was uitgeput in onze voorraad kaartjes) en... en mooi Afrikaans beeldje, een oud, een echt... voor de enorme prijs van 1 euro... Nu en dan schiet een mens een hoofdvogel af...

Het weer valt mee, het is niet warm, maar ook niet zo koud als de weermannen en -vrouwen ons hadden voorspeld, dus heerlijk wandelen. (Zouden weerwolven familie zijn van Frank Deboosere ?)

Al het leed van de sinussen en de knie horen blijkbaar weer helemaal tot het verleden... Maar misschien moet ik doen zoals Herman uit de academie me vertelde... Hij had ook sinusitis, blijkbaar erger dan ik, want hij moest geopereerd worden. Op aanraden van een dokter kocht hij bij de apotheek een speciaal soort toestel (soort fles met darm), om dagelijks zijn neus mee te spoelen. Herman heeft sindsdien nooit meer last van de sinussen... Ik denk dat ik eens ga informeren bij de apotheker... Want sinusitis is een pijnlijk iets !

Ik moet zeggen dat ik ooit al eens iets las over het spoelen van de neus, maar dan in een heel ander kader, het ging over geneeskunde bij een of andere Oosterse monniken-soort... En geef toe, al dat gedoe van die kant uit, dat is momenteel in, dat is mode... (Of is het al weer voorbij en loop ik weer eens achter ?)

Nu moet ik wel zeggen dat ik nogal fan ben van natuurlijke geneeskunde, maar zonder de klassieke geneeskunde af te zweren. Eigenlijk vind ik dat we een systeem zouden moeten hebben, waarbij dokters van de verschillende soorten geneeskunde in groep zouden moeten optreden. Het is immers een feit dat in iedere geneeskunde er zaken zijn waarin de ene vorm "straffer" is dan de andere... en de bedoeling is (of zou toch moeten zijn) dat de patiënt op de best mogelijke manier geholpen wordt. Ik denk hier bijvoorbeeld ook op het feit dat men kan verdoven zonder bizarre stoffen in te spuiten, met acupunctuur... Lijkt me heel wat minder ongezond, als dat werkelijk gaat...

Ik weet wel dat er groepen zijn die deze alternatieve geneeskunde onder vuur nemen, maar van sommige stellen we vast dat het ook effectief helpt bij dieren, en die kun je toch moeilijk er van beschuldigen dat het tussen de oren zit... Het is niet omdat het niet meteen te verklaren is, dat het niet werkt. En van de medicaties in de klassieke geneeskunde weten we dat er hele waslijsten nevenwerkingen zitten... soms erger dan waar ze eigenlijk voor zouden dienen.

Trouwens, wie is de goede dokter ? Hij (zij) die je helpt !

Straks naar de academie... en morgen is er weer ergens een rommelmarkt...

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: