dinsdag, april 30, 2013

La douce France

Auchan
Auchan (Photo credit: Wikipedia)
Vanmorgen zijn we naar Auchan geweest, te Leers ... Het was er druk, want ook in La douce France is het morgen feestdag, dag van de arbeid...
Toch kun je daar betrekkelijk rustig winkelen, de gangen waar je met je winkelkar doorheen moet, zijn breed genoeg om er met 4 karren naast elkaar te lopen... en aan de kassa moet je ook niet zo lang wachten, er zijn 73 kassa's...
We gaan er maar zo om de anderhalve maand heen, maar dan is het iedere keer een dure uitstap. Nu ja, het voornaamste is eigenlijk de aankoop van alcoholvrije wijn en alcoholvrije aperitief... We drinken beiden niets meer van alcohol, maar dat wil niet zeggen dat wij ook geen lekker glas meer mogen drinken...

Het is de eerste keer dat we wijn zonder alcohol meebrengen van Auchan, we hebben er wel hier al gekocht. De wijn hier is lekker, hopelijk die van Frankrijk ook. Het zou toch moeten hé, uit het land van de wijn zelf ...

We hebben een vaste procedure om te winkelen... Bij het binnenkomen in de winkel gaan we samen om de aperitief en nu ook om de wijn, en dan laat ik Anny maar winkelen... en ik ga wat neuzen in de boeken en in de planten. Daar komt Anny me dan weer opzoeken, en dan gaan we samen om vis, vlees en groenten... Dit keer kwam daar nog bij dat we twee donsdekens zijn gaan halen... We hebben heel goede, warme donsdekens, maar voor in de zomer hebben we het graag wat lichter. Dat geeft ons ook de tijd en de mogelijkheid om de donsdekens te wassen of laten wassen.

Nu lig ik al de halve nacht boven de donsdeken... Ik heb het altijd te warm... De donsdekens die we hebben zijn zeer licht, maar heel goed isolerend, wat we nu mee brachten zou dus frisser moeten zijn. Dat is toch de bedoeling. Met ons nieuwe bed, die eigenlijk twee bedden is, hebben we natuurlijk een en ander moeten vernieuwen...

We hebben van ginder, uit een van die kleine winkeltjes die er langs (in het gebouw) liggen, een lekkere pizza meegebracht, en deze middag lekker opgegeten.
Zo is er niet veel werk aan het bereiden van eten, want Anny zal nu een hele tijd bezig zijn met alle aankopen te sorteren, en weg te steken. Van vlees en vis zijn het veelal grote verpakkingen, en dus moet ze dat ook uit halen en verdelen en nieuwe pakjes maken, geschikt voor één maaltijd voor twee personen... Het werk stopt niet met het winkelen ...

Nu ga ik eens mijn mailtjes bekijken, er staan er weeral een grote massa op mij te wachten... Oh ja, als je graag mooie powerpoints-presentaties bekijkt, dan moet je eens naar www.kamdou.net gaan, daar kun je je abonneren, en dan krijg je met de regelmaat van een klok prachtige reeksen foto's te zien !!! Die stuur ik niet door, omdat ik ook via mail al heb gezegd dat ze zich moeten abonneren... En als ze dat deden, dan stuur ik alles wat ze al hebben gezien... Nee, wie wil moet dus zelf maar een abonnement nemen, het loont echt de moeite !!!

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

1 opmerking:

Henk zei

Hoi Toon,
de dag voor de dag van de arbeid, lijkt mij de meest geschikte om te gaan winkelen. :-)

Wat betreft dat dekbed, wij hebben een vier seizoenen dekbed. Ideaal! Het bestaat uit twee delen, een dikke deken die in de herfst en de lente gebruikt kan worden en een dunne voor de zomer. En als je ze beide aan mekaar klikt, dan heb je een deken voor de winter.

Maar ach, je bent al voorzien inmiddels en zult waarschijnlijk als een marmot slapen onder je nieuwe dekbed.

Groetjes voor jou en Anny