zaterdag, februari 16, 2013

zonder naam

Nederlands: beeld van Toon Kortooms, gemaakt d...
Nederlands: beeld van Toon Kortooms, gemaakt door Jos Reniers, op de Markt in Deurne, april 2010 (Photo credit: Wikipedia) ( In die bibliotheek hebben ze waarschijnlijk wel boeken van Toon Kortooms !!!)
Is is wel een bond zonder naam, een zangeres zonder naam en was er ook niet een band zonder naam? Dus, waarom eens geen blog zonder naam?

Dat ik zo begin betekent gewoonlijk dat ik zonder inspiratie zit... Wat kan ik nu weer vertellen?
Eigenlijk zou ik humor moeten plegen, ik ben immers (weer eens) de boeken aan het lezen van Toon Kortooms...

(Wie deze boeken niet kent, kan ofwel niet lachen, of hij of zij heeft een enorm groot gat in zijn/haar cultuur.)

Maar ik zou ook over actuele dingen kunnen praten, zoals de meteoor in Rusland... Of zoals de aanval van ultrarechts op de vakbond(en)... Of over dat briefje dat we allemaal ontvingen waarmee we voor 2 euro een stuk van 2 euro kunnen kopen...

Ach, er gebeuren zo veel dingen, die een kort ogenblik de aandacht trekken, en dan weer verdwijnen in de nevelen van de tijd... Ik zou kunnen vertellen over de tijd op zich... Over het nu, dat als je het leest eigenlijk al verleden tijd is, over straks die misschien ook al voorbij zal zijn...

Ik zou weer eens kunnen gaan dwalen in mijn grote magazijnen van al mijn herinneringen... Of vertellen dat ik op zoek ben naar goede vragen om in te dienen in "De Zoete Inval" van radio 2, waar ik heel heel lang geleden al eens een prijs won... Maar het gegeven van een goed vraag, dat is niet iets dat je zo maar kunt gaan zoeken. Je moet het per toeval vinden, en je moet een onderwerp hebben, dat je op een leuke manier kunt inkleden... Het is immers een programma vol humor.

Ik zou ook heel poëtisch kunnen hurken bij de sneeuwklokjes in mijn tuin, en gaan uitwijden over het gevoel Lente... terwijl je zit te bibberen van de winterkou. Over het feit dat bijna alle sneeuw weg is, maar dat er hier en daar nog een beetje ligt te roepen om meer sneeuw... Over het feit dat er zowat overal werken aan de wegen zijn, dat je omwegen doet die je laten kennismaken met onbekende regionen... Maar dat zal jullie ook wel bekend zijn... Ik zou kunnen praten over de vele meldingen van putten in de wegen... Misschien moet ik toch ook een keer die put melden waar nog een heel klein beetje baan ligt...

Ik zou kunnen mekkeren over de voorjaarskoersen die op komst zijn, en dat de ronde van Vlaanderen hier weer aan mijn deur passeert... Dat we dus ook weer gekl... zullen zijn met die duizenden wielerterroristen... Er zijn er maar 16.000 toegelaten... Dat betekent alleen maar dat het aantal zwartrijdende terroristen nog zal toenemen... Dat wij maanden na de ronde nog steeds fanatieke wielerfanaten fanatiek zullen zien voorbij zoeven, zodat je heel, heel , heel erg moet oppassen als je van je oprit de baan moet opkomen... Van het geluk dat de komst van die koers ook betekent dat ze de baan voor mijn deur weer netjes gaan maken en de putten zullen effenen... Vloeken op het feit dat niet alle wegen in de koers zitten en dus vol putten blijven zitten... Geluk dat ze enkele maanden die vervelende verkeersdrempels gaan binnenpakken, en er dus weer enkele schokken minder mijn rug zullen teisteren.... Ach, er zijn duizenden, miltioenen dingen waar ik kan over babbelen... ook al heb ik geen inspiratie...

Ik ga dan ook stoppen... We zijn al naar de rommelmarkt geweest in Deinze (Daainze zeggen ze hier), en ik ben moe... Ik ben al een paar weken de maximumdosis van mijn pijnstillers aan het slikken, en de pijn gaat niet echt beter... Saluut...


Tot morgen ?




Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: