woensdag, december 26, 2012

Rommelen

Merelbeke - Former town hall
Merelbeke - Former town hall (Photo credit: Wikipedia)
Het voorbije weekend: geen rommelmarkt in de wijde omgeving, nu, vandaag is er dus wel een... In Merelbeke, en druk, druk, druk... Ik heb mijn wagen een heel end van de markt moeten parkeren. Natuurlijk vind ik dan een mooie reeks boeken... Kun je lekker ver sleuren... En vermits we steeds meer en meer ook de pijnen beginnen te delen, delen we ook de lasten... dus onze kabas tussen ons in, en elk een oor vasthouden...

Het was een leuke markt, er was heel wat te zien en te vinden. Soms sta je dan een tijdje te staren naar een of ander ding, tot je euro valt, en je ziet dat het spaken zijn voor een moto of bromfiets of zoiets... Nu moet ik er wel bij zeggen, dat je dat zelden in sigarendoosjes ziet liggen.

Bij een vriendelijke Turk of ene uit een van de Maghreb-landen, zag ik een heleboel van die slijpsteentjes en freesjes en dergelijke liggen... Mee nemen voor mijn Dremel. Die dingen kun je soms echt moeten zoeken, en naar diverse winkels moeten lopen. Hopelijk is de kwaliteit behoorlijk, want er zit toch wel verschil op die dingen.

Van de rommelmarkt doorgereden naar de winkel, want we moesten ook nog inkopen doen voor heel de week. Het was er druk, maar niet heel erg. Eerst naar de Colruyt, en van daar naar Renmans en de Aldi. In de Aldi was het heel druk, met lange rijen aan de kassa's, maar - heel bizar- toen wij klaar waren met onze boodschappen, konden we meteen bij de kassa, er stond niemand meer... Ik keek op mijn uurwerk: 12 uur...

En thuis gekomen, een kop soep opgewarmd, en een broodje belegd met wat vlees, sla en tomaat... Lekker en vlug klaar. En nu zit ik al weer te bloggen, terwijl Anny al de winkelwaar aan het wegstoppen is in de kasten.

En straks ga ik me wat zetten in de zetel, kijken naar TV, als er iets is wat me bevalt, en anders ? Een boek lezen, of wat dacht je ?

Gisteren bij Bart uitgebreid getafeld, het was héél lekker, gisterenavond niets meer gegeten, maar deze middag had ik weer echte honger. Dat zal zijn door het sleuren met die boeken...

Ik ga stoppen, platte rust gaan houden...

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: