dinsdag, juni 19, 2012

fabriek: Heelkunde... ?

Church of Saint Walpurga in Oudenaarde. Oudena...Church of Saint Walpurga in Oudenaarde. Oudenaarde, East Flanders, Belgium. (Photo credit: Wikipedia) (zowat achter de Walburgakerk ligt het hospitaal...)


Vanmorgen was het dan zo ver... Anny naar het hospitaal gebracht. Eerst moesten we nog het vervolg ondergaan van het onderzoek van gisteren. Toen hadden ze iets ingespoten om op die manier de eerste lymfeklier te vinden die er was, en die dus als eerste zou verraden of er iets ergs aan de hand was...
Ik ging ondertussen de administratie doen qua inschrijving, en hoorde dat er geen ligplaats was, en dat ze dus maar voorlopig op de dagkliniek moest gaan liggen...
Terug naar het onderzoek. Anny was al binnen, en ik ging maar wat zitten wachten. En wachten. En wachten... Er kwamen andere patiënten binnen voor onderzoeken, die werden onderzocht en verlieten ons weer... en ik zat te wachten.
Het schijnt zeer, zeer zelden voor te komen, maar natuurlijk dan ook weer bij ons... Geen lymfeklier te vinden????

Nu ja, de dokter zou dan wel bepalen wat hij moest doen, op basis van de resultaten van de operatie...  Weeral vraagtekens.

Trouwens ook de operatie is maar de opening naar een nieuwe periode van wachten en van angst. Ze halen het gezwel er uit, en dat zal dan volledig en heel nauwkeurig worden onderzocht, en binnen een week of twee horen we dan de uitslag, en op basis van die uitslag volgt er eventueel een nakomende behandeling, en ook de aard van deze behandeling wordt daardoor bepaald.
Wachten...

Enfin, wij naar de dagkliniek. "Hebt u kousen mee?" Het bleek over die speciale kousen te gaan tegen het flebiet. (Mijn woordcorrector kent dit woord niet? Ik ken dus wellicht of het juiste woord niet, of ik schrijf het grandioos verkeerd). Nee, die hadden we niet. Of we dan eventjes terug naar het eerste wilden gaan om dat daar te laten aanpassen? Wij naar het eerste, verpleegster opgeroepen, maat gepakt, terug naar het tweede... En of we niet wilden vergeten die kousen te laten inschrijven in de computer.
djudedju

Ik heb Anny daar dan gelaten. Ik weet niet (men weet niet) hoe laat ze geopereerd wordt... Ik ga deze namiddag kijken. En ondertussen zenuwachtig zitten zijn.

Maar ik was nog niet buiten !
De dagkliniek, dat is samen met de afdeling geriatrie...
Ik probeerde de deur te openen om de afdeling te verlaten: noppes. Gesloten. Chiuso. Fermé.
Toen zag ik, een meterke achter mij, op de muur een bordje dat ik een nummer en een letter in omgekeerde volgorde moest intypen... Ik zat weer in het oudemannenhuis bij wijlen Tanteke... !
djudedju

En nu maar zemelachtig zitten zijn.
en koffie drinken
en denken
en hopen...

tot de volgende, hopelijk al met wat goed nieuws...
Enhanced by Zemanta

2 opmerkingen:

Tiens zei

Arme Toon,
dappere Annie,

Het juiste woord is flebitis en in goed Vlaams of Nederlands heet dat ook wel trombose.

Sterkte allebei!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

een beetje zoet, een beetje zuur zei

Dank u, voor de morele steun... En dat flebitis moest ik ook weten, maar vandaag net niet... zeenuween...