woensdag, april 11, 2012

Het beekje

Bed
Bed (Photo credit: antifuse)
Zoals ik reeds eerder heb verteld, zijn ze bezig de Jagerij her aan te leggen... Het stuk dat al af is, ziet er heel mooi uit, en de kasseien liggen warempel zoals ze moeten liggen.
Maar in de jagerij is er een zijstraatje, dat ook behoort tot de jagerij... En daar staan ook enkele huizen. Om aan die huizen te kunnen, is er nog maar een zijwegje aan dat zijwegje gemaakt... En waar je moet in rijden om naar die huizen te gaan, daar ligt ook een beekje... Nu heeft men de aanleg van dat straatje iets veranderd, en je kunt maar amper met een auto door, met een vrachtwagen helemaal niet meer. Met andere woorden, hopelijk brandt het daar nooit, want de brandweer kan er niet bij... Ook de leverancier van mazout en dergelijke kan niet meer leveren.

Vroeger zou dat heel vlug opgelost zijn, maar nu zijn dergelijke futiliteiten heel moeilijk op te lossen. Vroeger zou men de gracht overdekt hebben, en de weg op die manier verbreed hebben. Nu moet het plaatsen van enkele buizen een hele procedure volgen. Als er daar toevallig knotwilgen staan of een houtwal liggen, dan kun je het zelfs vergeten, want dan zijn die dingen beschermd... (Wel een beetje terecht, want ze zijn zeldzaam geworden die dingen.) Maar het voelt niet veilig aan te wonen in een huis waar de brandweer niet bij of omtrent kan komen...

Vroeger was het allemaal veel simpeler. Er lag een open gracht te stinken (een open riool !), dan meldde je dat aan een politieker en kort nadien was de gracht overdekt. Je deed dit ook toen al best net voor de verkiezingen, dan zijn ze het rapst...

Was het vroeger dan beter? Ja en nee... Ja, er was veel minder poespas nodig, nee, want er waren talrijke misbruiken...

't Is dus wel altijd iets hé...

Vannacht in het nieuwe bed gelegen. Zoals voorzien, niet echt goed geslapen, maar, wat belangrijker is, ik ben opgestaan met minder pijn in mijn rug dan anders. Misschien toeval, hopelijk te danken aan het betere bed.
Daarstraks zijn de kleindochters naar boven gestormd om eens in het bed te liggen en met de motor de rug en de voeten omhoog te doen komen... Het bed is goedgekeurd.

De barometer staat nog steeds op regen, maar voor het moment schijnt hier de zon. Van mij mag het zo wat blijven. Voor de boeren moet er wellicht nog wat regen bij komen. En volgens de weerman krijgen zij weer hun gedacht, en moet ik straks weer op de regen zitten kijken. Nu ja, als er water nodig is voor het land, dan is dat eigenlijk belangrijker dan mijn zicht op de zon...

Ik ga stoppen, ik heb geen beetje inspiratie. Slecht geslapen. Zoals steeds als ik in een ander bed moet slapen.
Heb jij dat ook ?

tot de volgende ?























Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: