zondag, maart 11, 2012

Mooi, warm weer...

Nederlands: Ingangsgebouw Flanders Expo. Engli...
Image via Wikipedia
Het is vandaag heerlijk weer ! Een mens herleeft er van!
Deze voormiddag naar de rommelmarkt geweest in Flanders Expo, en wat met achterkozijn Marc gebabbeld... Vooral na het markten, want dan was Marc spoorloos.... De dame die normaal de kaartjes geeft, vertelde dat Marc met de hond was gaan wandelen...
Marc heeft dan maar hetzelfde parcours gevolgd als wij, en we konden een rustig babbelen.
Het was heerlijk om eens over het grote grasperk te lopen, en te zien hoe het reeds vol staat met madeliefjes. Vorige week nog blij met een paar van die kleine bloemetjes, nu staat de pelouse vol... Ik zag ook al klein hoefblad in bloei staan !
Alleen... Ik mis mijn camelia's ! het lijkt er op dat er niet veel bloemen resten na de plotse en heftige vorstperiode. Jammer !

Binnenkort staan we weer voor de buitenmarkten... Rommelmarkten zijn pas rommel-markten als ze buiten staan. Binnen zie je regelmatig mooie stukken antiek, op de buitenmarkten zie je dat minder. Gewoon doordat ze daar blootstaan aan het klimaat, en niet alles vind er baat bij om nat geregend te worden...

Sommige mensen vinden dan ook dat de buitenmarkten pas echt rommelmarkten zijn, maar ik hou eigenlijk wel van beide. Ze zijn anders, maar hebben beide hun charmes.

Op de foto zie je het "hoofdgebouw" van Flanders expo, bekijk het nog eens goed, want straks is dit er niet meer. Door de vele nieuwe en torenhoge nieuwe gebouwen rond Flanders Expo, vind men dat dit gebouw niet meer genoeg uitstraling heeft, en zal men een nieuw en veel groter gebouw zetten in de plaats. Ik dacht dat men reeds bezig is om het glas weg te nemen van de grote koepel.

Groot, groter, grootst... Weet je, ergens beklemt me dat een beetje. Ik zou echt niet graag wonen in zo'n grote toren, woon maar eens op het 48° verdiep en de lift valt uit. Ik mag er niet aan denken. Ik heb al last als ik in de academie twee hoog moet met mijn zware kabas met mijn gerei in... Dat is een behoorlijk zware zak, en dat betekent, dat ik niet kan rekenen op de leuning èn mijn wandelstok, maar dat ik een hand moet vrijhouden voor die zak...

En die zak verlicht niet... Regelmatig komen er nieuwe stukken gerei bij. Gisteren kocht ik nog een tiental soorten spatels... Ik heb het steeds meer op fijne detaillering, dus moet ik steeds meer fijn gerei hebben om makkelijk te werken. Ik zit voor het moment te spelen met het idee een schaakbord te maken, of liever, niet het bord, maar de stukken... Waarbij ieder pion zo'n twintig, vijfentwintig cm groot zou zijn, en de loper, paard en consorten nog een stukje groter.  Ik kreeg het idee door weer eens op afbeeldingen te kijken van die Chinese soldaten in keramiek, die men heeft opgegraven (en nog steeds aan het opgraven is)... Ik zou geen Chinezen maken, maar denk er aan om een speelhelft vol te zetten met kruisvaarders en de ander helft met Moslims... Maar zeker is dat nog niet, want ik zit voorlopig nog in de fase van het tekenen... De figuren mogen niet te complex zijn, maar moeten toch gedetailleerd genoeg zijn om een indruk te geven van "echt"... Je moet daarbij ook rekening houden met het feit dat het spelelementen zijn, en dus geen te zwakke plekken mogen hebben. Als je het hoofd op een smalle lange nek plaatst, dan is het vastpakken bij het hoofd niet aangewezen, maar spelers letten daar niet op, zij letten op het spel, niet op de figuren... Je ziet makkelijk is het niet.

Ik ga stoppen, nog wat genieten van het zonneke...

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

2 opmerkingen:

Tiens zei

Goeiemorgen Toon,

Ja, goeiemorgen! Jij hebt al een heel leven achter je vandaag en ik ben nog maar net een uurtje wakker, nee, niet van de siësta maar van de nachtelijke slaap...
Gisteren liep ik krom van de rugpijn en heb toen toch maar 100 mg polyflam genomen, vandaar.

Maar nu die Flanders Expo, kapitaalverspilling noem ik dat.Foei toch, en dat in een tijd van crisis!

In mijn hof bloeien de crocussen volop en op de meest rare plaatsen, gezinsuitbreiding?
Het loof van de narcissen is verdord maar ik zie daar nu toch heel voorzichtig een dun, zeer dun, stengeltje met een geel knopje erop.En dat tegelijkertijd met de crocussen, hoe is het mogelijk.
De boshyacinten hebben zo te zien niets te liden gehad van het weer, het loof staat pront te blinken in de zon.

Ik zie net de vrouwtjesmerel duchtig fourageren, takjes en blaadjes.
Het winterkoninkje heb ik ook al gespot en de meesjes uiteraard.

Soms komt er een ekster piepen, tot grote ergernis van Boy, mijn Schotse collie, die haar/hem met fel geblaf verjaagd.

Ruudje, de kleine felle cocker, heeft ontdekt dat er in een hof gegeraven kan worden en dat daar eetbare dingen uit te halen zijn, ja inderdaad, bloembolletjes...

Ik laat hem maar.
Hij is nu anderhalf jaar bij mij en kan weer zien (toen hij kwam was hij quasi blind), een heel nieuwe wereld gaat voor hem open.

Lente in Tongeren dus, heerlijk!!!

Groetjes,

Tiens

een beetje zoet, een beetje zuur zei

De lente is heerlijk, maar de verandering van weer is niet ideaal voor de rug hé ? Ik heb ook last, maar ik wil genieten, niet sukkelen...
Zolang het gaat... en nu en dan wat rusten en braaf stil zitten, en dan weer een beetje profiteren...
Groetjes en hou je haaks !
Toon en Anny