woensdag, november 23, 2011

druk, druk, druk....

Sinterklaas intocht Schiedam (netherlands) 2009Image via WikipediaVanmorgen al vroeg dag, dagelijks bestuur van Ziekenzorg Mater-Welden. Marc is ziek, en Jeanette is verontschuldigd. Op de dagorde: voornamelijk het opstellen van het komend werkjaar...
Als je het zo eens allemaal na elkaar begint op te sommen... geen wonder dat het leven druk is, en dan staan daar nog niet de vergaderingen bij van het verbond, en de kaartingen van Okra, en de taak om Sinterklaas te zijn, en de academie en mijn andere hobby's... geen wonder dat we altijd bezig lijken.
Maar wellicht is dat DE manier om mens te blijven en te vergeten oud te worden. We hebben daar immers geen tijd voor.
Deze namiddag dan vlug naar de academie, en vanavond pogen mijn mails en sociale netwerk te bekijken. Morgen op ziekenbezoek bij Georgette die plots met hoge suiker te maken kreeg...
Ondertussen zal Anny verder doen aan de voorbereiding voor de volgende CREA -Ziekenzorg... Ze is er weliswaar geen lid van, maar toch is ze er bijna maandelijks met mij aan bezig om alles voor te bereiden en klaar te stomen. Zo is ook zij plots ingeschakeld... djudedju...
Eén van de telkens terugkerende aandachtspunten op de vergadering: medewerkers (bestuursleden) vinden, die ook daadwerkelijk zich inzetten.
Een probleem waar het wel lijkt of ik er al heel mijn leven mee bezig ben...

En dan hoorde ik vanmorgen op het radionieuws van 8 uur een werkgever die er voor opteerde dat Europa maar best meteen ons land onder curatele zou plaatsen... Rechts, rechtser, rechtststststst... Wat denken die mensen eigenlijk ?
Denken ze nu echt dat je de economie weer er boven op zult helpen met alle sociale verworvenheden over boord te gooien? Wat doe je dan met de daling van de koopkracht van het eigen volk? Of vinden ze het helemaal niet erg te horen dat de crisis in Griekenland wellicht enkele decennia zal duren? Als zij als individuutje het maar goed hebben... (Voor zolang dat duurt...)

Niemand kan toch ontkennen dat de welvaart in ons land er pas gekomen is met de sociale verworvenheden ? En heus niet alleen voor de armen, ook de rijken werden er beter van. Het enige wat hen kan dwarszitten is dat hun rijkdom niet meer zo elitair is, dat zij niet meer de enigen zijn met geld... Misschien is rijk zijn niet interessant als iedereen rijk is... dan ben je niet meer "boven" de anderen gesteld. Wat heb je aan een Ferrari als iedereen met zo'n knoert van een wagen zou rondtoeren...

Misschien zie ik het verkeerd, maar ik denk dat dit het is wat die mensen missen, duidelijke macht, duidelijk onderscheid...

Van mij mag iedereen een stuk meer hebben dan ik heb, als ik genoeg heb om mijn leven te leiden. En ik geef toe dat ik in mijn leven niet alleen denk aan eten, drinken, verwarming en behuizing... Ik reken het normaal dat ik ook naar de academie kan, dat ik naar de rommelmarkt kan, dat ik wel eens een bloemetje koop en, en en...
En als ik dat eerlijk bekijk, dan is wellicht één van de voornaamste dingen in "mijn leven" het feit dat ik niet afhang van anderen. Wat ik nodig heb kan ik zelf bekostigen. (Zolang mijn gezondheid binnen de huidige norm blijf heb ik ook, buiten mijn vrouw, niet echt anderen daar nodig (als ze niet ziek is of op reis))...

Ik ga moeten stoppen, want straks moet ik weeral weg... druk  ! druk   ! druk   !!!!!!!!!!!!!!!

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

2 opmerkingen:

Tiens zei

Hallo Toon,

Zijn er foto's gemaakt van jou al Sinterklaas?

Muulkes,


Tiens

een beetje zoet, een beetje zuur zei

Ja, Tiens, Er stond er zelfs eentje in Kerk en Leven... (Ik ben dan ook een echte heilige hé....). Ik zal eens vragen of ze me er eentje kunnen doormailen, zodat ik er ook een eentje van heb...