zondag, augustus 21, 2011

Niet warm, maar heet !

Statuette Baoule 50 XImage by kebeart via FlickrToen ik vanmorgen door het raam keek, zag ik de straat nat liggen. Djudedju, geen rommelmarkt, dacht ik. Maar bij nader toezien regende het niet meer, en de hemel zag steeds blauwer en blauwer hoe meer ik in de richting van Zingem keek... "Gaan we het riskeren?" "Bah ja, zeker, het is niet ver..."

Dus wij, na het ontbijt naar Zingem... Het was in de auto al warm, maar toen we uitstapten was het nog veel warmer. Vlug onze jassen uitgedaan en in de boodschappentas gestopt. Toch maar bijhouden, want met dat rare weer... Het heeft niet geregend. Wel zagen we wat druppels vallen toen we terugreden naar Mater. De naam Mater trekt water ... ?

In Zingem is het een behoorlijk grote rommelmarkt... En met die drukkende hitte (nu al 25 °) was het nog lastiger dan anders. Nu en dan kwam er een korte hevige wind opzetten, die na enkele seconden weer spoorloos verdween. Raar weer.

Gisteren kocht in Soignies kadertjes om in de hobby op het glas te graveren, en vandaag vond ik zwart papier om als achtergrond te dienen... We zijn klaar voor volgende sessie.
Vandaag ook nog een mooi Afrikaans beeld (Baoule) gekocht voor een appel (zelfs geen ei)...

Vrijdagavond is Bart langs geweest... "Zeg pa, zou jij je wandelstokken niet eens willen exposeren ? In Brugge... " "In Brugge ?" "Ja, ik ken iemand die een expositie wil houden gedurende een langere tijd, met steeds als onderwerp een gekke verzameling..." Moet ik dat nu als een compliment of als een belediging beschouwen? Gekke verzameling  !
Maar eigenlijk is iedere verzameling een beetje gek. Wie zich er niet aan interesseert, bekijkt het met een blik van "Wat is me dat daar"... en ik moet eerlijk zijn, als ik mensen zie die de capsules van de champagnekurken sparen, dan denk ik daar ook het mijne van... Oh ja, in Soignies vond ik ook nog een hele oude wandelstok, waarvan Anny dacht dat ik er al zo ene had. Ik beweerde van niet, en ik had gelijk, het is een ander model, en veel ouder. Dus nog maar een gek stuk aan die gekke verzameling van die gekke verzamelaar toegevoegd.

Ach, als we maar gek zijn op zo'n manier, dan is dat niet erg, en we doen er geen mens kwaad mee. En gek of niet, veel mensen staan te kijken naar gans die collectie... En het moet gezegd, er zijn heel wat mooie stokken bij, en sommige heel bizar.

Ik zit hier te zweten achter mijn klavier... De lucht belooft niet veel goeds, soms krijg je een flard zon, maar rondom zie je de wolken dreigend komen opzetten. Dan zit plots weer de hemel vol schapenwolkjes en schijnt weer de zon. En drukkend heet. Er komt weer onweer van. Hopelijk niet weer met slachtoffers zoals in Pukkelpop.  Nu en dan worden we er aan herinnerd dat we maar hele kleine mensjes zijn en al helemaal niks tegenover dat natuurgeweld...

Ik ga stoppen, het is voor mij ook zondag, rustdag... Precies of een gepensioneerde werkt zich dood de rest van de week...

tot de volgende ? (op de foto voorbeelden van baoule-beelden)
Enhanced by Zemanta

2 opmerkingen:

Tiens zei

Toontje,

doe als ik, zit en wandel in monokini en je krijgt zowaar af en toe een koude rilling.

Bananengrijns van

gekke Tienske

een beetje zoet, een beetje zuur zei

no comment... alleen een grijns....