zondag, februari 06, 2011

plaaster

Gebroken voet voor die Barry ouweImage by El Cabron via FlickrGisterennamiddag gingen we naar Tanteke, maar eerst nog eventjes een boodschap doen. Bij het buiten treden stapte Anny zonder te zien van een stoep, in een goot, verzwikte haar enkel, knotste op haar knie, en ik keek verschrikt naar een gevallen vrouw.
Het leek eerst nog niet zo erg, de knie leek het ergst, daar was het vel af, en het bloedde een beetje. de handtas van Anny bevat zelfs "plakkertjes" voor dergelijke gebeurtenissen. Toen we bij tanteke kwamen deed haar voet al meer pijn dan haar knie, en het was al "inkepe tjinken" dat Anny op bezoek ging. Maar het ging, ze ging zelfs naar boven (weliswaar met de lift) en naar de kamer van tante om de gewassen kledij in de kast te stoppen en de te wassen kledij mee te brengen... Er leek niets ernstigs aan de hand, een verstuiking...

Toen we thuis kwamen de schoen voorzichtig uitgedaan, en de enkel bleek serieus gezwollen. Maar geen van ons tweeën dacht aan breuken.

Gelukkig kwam Bart op bezoek, en die heeft ervaring (!) in breuken... "Ma, ik zou naar de spoed gaan! Dat lijkt me gebroken!" Enfin, om een lang verhaal kort te maken, Bart voerde mama naar de spoed, en na een heel lange wachttijd kreeg Els hier een sms-ke met "gebroken".
djudedju

Anny is dus terug thuis gekomen met een poot in de plaaster, en aan de andere kant een pijnlijke knie. (wat het stappen met krukken bemoeilijkt)
En we zitten hier
Vanmorgen heb ik koffie gezet, fruitsap in glazen, yoghurt uitgeschonken en naar de apotheek gegaan (van wacht - 't is zondag) voor spuitjes tegen het flebiet (hoe schrijf je dat ?). Straks moet ik dan Anny een inspuiting toedienen. djudedju, ik heb het ver gebracht.

Maandag ga ik naar de winkel gaan om enkele van die diepvriesmaaltijden bij te halen. Het is niet dat ik niet kan koken, maar ik kan het gewoon niet aan om daar zo lang te staan bij het kookvuur. Ik heb al last van het koffiezetten... We zijn nu met twee sukkels hier in huis.
Vanmiddag eten we waarschijnlijk boterhammen met kaas (uit Auchan)...

Maandag ga ik dan kijken voor hulp in deze slechte periode... Hopelijk lukt dat op zo'n korte termijn...
Enfin, we zullen wel onze plan trekken, we hebben dat al altijd gedaan, dus zal het ook nu wel lukken. En donderdag moet Anny al weer op doktersbezoek, dus misschien zal er dan wel geen blog zijn... We zian wel...

Misschien zal ik nu wel uitblinken in korte blogs ???

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

2 opmerkingen:

Tiens Mevissen zei

Arme Annie!!!

Ik ben vorige week gevallen, die dinsdagavond dat het regende en de regen direct bevroor.
Goddank niks gebroken maar wel bont en blauw van top tot teen.

Jaren geleden heb ik eens een middenvoetsbeentje gebroken door een opkiepende stoeptegel.

Als ik dus schrijf "arme Annie" dan weet ik waar ik het over heb.

De eerste paar uren ben je in een soort van droomtoestand, daarna komt de adrenaline en lig je de hele nacht wakker.
De volgende dag pas komt de echte pijn maar die is nog te dragen, pijnstillers en zo.
(Ik heb daarvoor Mobic injecties in huis, kan die gelukkig zelf zetten.)


Wat veel erger te dragen is: de depressie die dan volgt, dat verschrikkelijke gevoel van onmacht, die 6 weken dat je met die vieze plaaster aan je voet moet rondhobbelen en zelfs naar bed gaan.

Goede raad: vervroeg Valentijn een weekske!!!

Hulp kun je vragen bij je mutualiteit.
Vraag je huisarts een verklaring daartoe enne, als je die eenmaal hebt, probeer ze te houden...
We worden er niet jonger op.

Dikke kus voor Annie (jij mag er ook een beetje van meesnoepen) en veel sterkte gewenst!!!

Tiens

een beetje zoet, een beetje zuur zei

Hoy Tiens,
Dank u wel, ook voor het mailtje met bijkomende info !
Groetjes van Anny en mij