woensdag, november 24, 2010

Kom, kom, wees welkom... kind'ren van de zon

Hendrik ConscienceImage by abuddhistpodcast via FlickrIk weet het wel, ik ga weer eens tegen de zere scheen stampen van heel wat mensen, maar toch...
Kijk, volgend jaar bereik ik (als 't God belieft) de leeftijd van 65 jaar, ofte de pensioenleeftijd. Ik ben dus geboren in 1946, vlak na de oorlog en de inzet van de fameuze babyboom... Je kunt dit woord op zijn engels lezen, maar je kunt rustig de boom als boom lezen, een groot ding...
Door prepensioenen en andere economische wondermiddelen, zijn al heel wat van die babyboomers in werkelijkheid op pensioen, maar nu begint het dus echt.
Dat betekent, dat er, als we over de echte Belgen spreken, dat er nu heel wat meer de riem afleggen, dan dat er klaar staan om die riem op te nemen.
In ons Belgisch systeem heb ik, in de tijd dat ik werkzaam was, het pensioen betaald van diegenen die al op pensioen waren. Dus nu zouden diegenen die nu werken, straks mijn pensioen moeten betalen. Maar ze zijn met steeds minder, om steeds meer gepensioneerden te betalen.
Dat komt niet alleen door die babyboom, maar ook door het feit dat mensen steeds langer leven...
Wat je ook denkt of zegt, ik ben dan ook blij dat er hier in ons Absurdistan, een andere oplossing is gekomen om de scheve bevolkingspiramide wat te helpen ondersteunen... We voeren nieuwe Belgen in. De kinderen van de zon, maar ook heel wat uit vroegere Oostbloklanden komen hier nu binnen gesijpeld, en raken na een korte tijd tot Belg benoemd.
Dit veroorzaakt op zich al een beetje een rechtzetting van de situatie maar er is meer! Als we een analyse maken van de geboortecijfers, dan zien we dat de nieuwe Belgen in hun Nieuwe Belgen-gezinnetje veel meer nieuwe Belgen op de wereld zetten dan de oude Belgen...
Zo is ons geboortecijfer voor het eerst weer sinds kort positief...
Joepie voor mijn en uw pensioentje...
Zit dus maar niet hele dagen te zagen en te klagen over al die vreemden, de meesten zijn al lang Belg zoals wij, en velen er van zorgen voor Uw en mijn pensioen, ziekteverzekering en ga zo maar door...
Och ja, ik ben me bewust dat ik hier de zaken wel héél eenzijdig bekijk, maar veel minder eenzijdig dan diegenen die al de vreemden over dezelfde kam scheren, en het allemaal profiteurs en bandieten noemen...
Ik stel me wel andere vragen...
Laat ons nu Vlaanderen nemen. Een Vlaming is een mens met een bepaalde taal, een bepaalde mentaliteit, gebaseerd op zijn West-Europese afkomst en op de sterke invloed van de Kerk in zijn voorgeschiedenis. Heel zijn bestaan is daardoor beïnvloed.
Wat gaat er nu gebeuren met heel die achtergrond, als de inbreng van nieuwe Belgen steeds groter wordt, en de binding met het Vlaamse verleden steeds fictiever wordt?
Ons land wordt zeker helemaal anders dan het nu is...

Enne... loont het dan nu nog echt de moeite om te gaan liggen memmen over de splitsing van ons Belgenland, waar straks nog amper echte originele Belgen zullen rondlopen???

Toch eens over nadenken hé ????

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: