donderdag, september 30, 2010

't regent, laat de boom maar eventjes liggen...

ready for actionImage by micah.e via FlickrMaar ook al regende het niet... de boom bleef toch wel eventjes boom. Anny en ik zijn alle twee stijf en stram, en onze handen staan vol (nu ja...) blaren. Vandaag is het wellicht heel de dag rustdag, maar al zeker deze voormiddag, want straks ga ik winkelen met Monique.
(En ik heb de toelating én de permissie van mijn madam!)
We gaan naar Ronse, naar Action om te kijken of we daar in voldoende getallen fleece-dekentjes kunnen kopen voor de verjaardagen van de leden van Ziekenzorg Mater. We proberen altijd bruikbare en betaalbare geschenkjes aan te kopen, zodat we niet alleen een blijk van vriendschap geven, maar ook nog iets nuttigs. Maar je kunt niet blijven handdoeken en dergelijke geven, straks moeten de mensen het bed uit om zich 's nachts ook nog eens te wassen, kwestie van die dingen ook nog eens te gebruiken nietwaar????
En dus ga ik straks naar Monique, laad haar in mijn wagen en hupsakee, Ronse waarts....
Ik hoop dat Monique iets heeft van mijn madame, en dat ze de winkels doorstoomt, zonder bij ieder artikel stil te staan. Anders kom ik straks op van de zeenuween thuis. Ik ga me alvast wat geestelijk voorbereiden met Zen technieken om lijdzaamheid op te doen, voor het geval dat.
Maar ik weet bijna bij voorbaat dat mijn hoop ijdel is... Monique kent die winkel niet, dus alles zal nieuw zijn, dus alles zal moeten bekeken worden, en het vrouwelijk vermogen om identieke waren te visualiseren in andere winkels met de prijs er bij, zal druk aan het werken zijn... Hoe verder je echter in de winkel loopt, hoe moeizamer dat visualiseren lijkt te verlopen, en hoe langer de conclusie op zich laat wachten: is dit nu een koopje of is het dat niet?????????????????????????????????????????
('t kriebelt nu al bij mij...) Een mens moet veel overhebben voor zijn medemens, maar mee gaan winkelen is voor mij toch wel een versterving die me op zijn minst tien volle aflaten moet bezorgen. Daar kan geen offerblok tegen op.
Weet je wat dan nog het ergste is ???
Vrouwen zijn meedogenloos !
Je sjokt daar uren achter, met je hart in je vuisten om het kalm te houden, doorstaat iedere halte voor ieder onbenullig stukje textiel of emmertje of borsteltje, en dan kom je aan een afdeling waar toevallig enkele dingen staan die jou, als man interesseren, en je wilt die dan eens bekijken, en dan zeggen "ze" (vrouwelijk wezen op dat moment van dienst) "Je moet je niet staan bezighouden hé, we hebben nog veel te doen!"
Om dood te vallen
om de seskes te krijgen
om
ongelukken
te
doen.
Vriend Henk zou wellicht voortdurend in contact staan met de Heer, maar eerlijk, op dergelijke momenten leun ik veel sterker aan bij de duivel.
Och, en ook dat gaat weer voorbij, en dan heb je een content mensje bij je, die eens haar hartje heeft kunnen ophalen, en dan vergeet en vergeef je alles weer.
tot de volgende keer
dan kruip je weer de boom in
Maar ja, mijn boom ligt nu neer
in een weliswaar steeds kleinere hoop takken en twijgen, maar ik kan er niet meer in klimmen.
Weet je wat, ik ga piano spelen op mijn strakgespannen zenuwen, muziek verzacht de zeden.
Gelukkig zijn wij mannen de Heren der schepping.
toch als onze vrouw er niet bij is
djudedju
Nee, om eerlijk te zijn, ik ben een van de weinige mannen die wel eens graag winkelen. Ik doe dat gewoonlijk zo:
We komen in de winkel, en ik vraag aan Anny of ze me nodig heeft. Nee dus.
Dan laat ik haar winkelen, en begeef me naar de afdeling boeken, computers, tuingerief en vrijetijdsbesteding.... en we maken een vage afspraak dat we elkaar weer terug zien in de middengang van de winkel of... in de afdeling tuin en planten... Want ik amuseer me gewoonlijk veel langer dan Anny winkelt. Want Anny gaat dus werkelijk als een trein door de rekken, pikt op wat ze hebben moet volgens haar briefje, en hupsakee, ze is klaar en komt me zoeken.
Ik heb een madame om te zoenen. Ik doe het dan ook herhaaldelijk.
tot de volgende ? Ik ga winkelen
met Monique... Ik ga je straks wel vertellen of zij ook een sneltrein is....
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: