zondag, september 05, 2010

Djezus, Maria, Djozef...

The three city giants of Dendermonde, Indian (...Image via Wikipedia'k ben kapot, versleten tot op den draad... Maar de laatste briefjes voor de rommelmarkt van nu zaterdag zijn allemaal op, van de eerste tot de laatste ! Ik heb er in totaal vele duizenden uitgedeeld in al die maanden, en vandaag was het in Burst een grote, grote rommelmarkt, het laatste loodje was dus echt spreekwoordelijk zwaar...
Gelukkig is Burst niet ver van hier, maar weet je, er is weinig parking, zodat je willens nillens al een end van de markt af staat... Dat is nog niets, maar na de markt, moe en versleten, dat end terug... dat is zwaar.
Wij hebben nu al méér dan 50 ingeschrevenen voor de rommelmarkt, dus het is niet voor niets geweest dat ik al die briefjes heb verdeeld. Met wat nu en op de dag zelf nog komt, en met hopelijk - goed weer -, kan het niet meer stuk.
Een van de marktkramers reageerde op het briefje: "Mater ? Is dat ver van de Witte Hoeve?" " Nee, de markt is aan de Witte hoeve!" " 'k Kenne dadde, 'k ben daar getrouwd... De zatsten van heel de bende was de baas van de Witte Hoeve..." Ik wist meteen dat die man getrouwd was in de periode dat X daar de patron was... Maar dieë is al lang dood en begraven...
Dat was een heel andere reactie dan : "Mater ? Waar ligt da?"
Gewoonlijk weten er al een helboel meteen waar het is, als je de Brouwerij Roman noemt...
Vlaanderen en bier, een hechte liefdesrelatie.
Maar de markt in Burst is lang, vooral omdat in de smalle straatjes, er meestal maar aan één kant van de weg kraampjes staan... en er staan er veel, heel veel... Mooie markt, maar niet om briefjes uit te delen.
Bovendien is het geen ommegang, je doet een ellenlange straat, en als je tenden komt, dan keer je weerom, reuske, reuske... oei mijn voetjes, ai mijn rug.
Maar ik heb een pracht van een wandelstok gevonden ! In het zilver der armen, een prachtige hondenkop in massief tin, en iets unieks: aan de onderzijde van de stok is er nog een stukje sieraad in tin ! Naar stijl en uitwerking te zien is het oud, en ik vermoed bovendien dat het stukwerk betreft. Mooi !!! en gekocht bij iemand die geen benul van de waarde had van dergelijke stokken...
Oh ja, voor ik het vergeet... Als je deze week enkele keren mijn blog mist, dan niet schietten op de pianist, je weet dat wij op zaterdag, zondag en maandag onze expo hebben van Hobby Ziekenzorg Mater, je moet daar nog bijtellen dat we de expo moeten opbouwen en afbreken, en dat we het expositiemateriaal moeten gaan halen (en nadien terugbrengen) naar de uitleendienst van de provincie... Ik zal dus wel wat bezigheid hebben buiten bloggen...
Weet je wat, lees dan eens wat blogjes van een jaar of wat terug... Kun je zien hoelang ik al bezig ben met zeveren...
tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: