donderdag, juli 15, 2010

Goud uit de hemel

Fête du 14 Juillet à Cazouls-lès-Béziers, (Hér...Image via Wikipedia
Gisteren zijn we dus gaan winkelen naar Leers... We vertrokken in mooi weer, maar verwittigd door de diverse weerlui hadden we toch maar een regenjasje in de auto gestopt... Je kunt nooit weten, dat die mannen en vrouwen ook eens correct het weer voorspellen...
Na het winkelen gingen wen nog even de bar binnen (Anny was niet meer waterdicht en moest zo nodig), om een cola light te nutten, en Anny zei plots " Hé, zou het regenen? Ik zie precies dat er mensen zijn die de druppels afschudden..."
Het regende niet.
Het GOOT !
Het is wreed gemakkelijk als je in de winkel staat, te kijken naar een immense parking, en ginder ver je wagen, door het dikke regengordijn heen...en wetende dat je regenjasjes veilig en droog in de auto liggen... Ik zei tegen Anny, blijf hier maar staan, ik haal de regenjasjes wel even. Ikke weg, op mijn snelste versnelling, zo dat iedereen kijkt wie er daar zo op zijn gemak door de gietende regen wandelt; sorry, ik kan niet sneller...
Aan de auto kwam er daar nog een man zagen om een paar liter brandstof, want hij zat zonder en de pomp was dicht wegens de Quatorze Juillet... Jammer, maar ik kon hem niet helpen, mijne Opel heeft een tank waar zelfs de douane niet in raakt om te kijken of ik niet met goedkope brandstof de wegen vervuil... dus kan ik ook geen brandstof uithalen met een darmpje... Ik vond het wel plezant dat de man beroep deed op mijn Belgisch zijn, want hij werkte zelfs in Moeskroen... Dan weer op mijn snelst naar Anny terug... (Ik met mijn jas al aan, of wat dacht je ?)
Mijn vissershoed (je weet wel, die Australische cowboyhoed) lag ook in mijn auto, en om alles in de wagen te leggen deed Anny dan maar die cowboyhoed ook aan... Best dat er in die regen niet veel mensen rondlopen, zelfs niet op de parking van Auchan...
Dan op ons gemak huiswaarts, mits een stop in Estaimpuits, om visseneten te halen... Ook al in de plensregen.
Omdat dat het zo erg regende, gingen wij, na het eten bij elkaar gehaald te hebben, ook nog maar eens vissenkijken... en zie, ik vond toch wel een levendbarend visje dat ik nog nooit ofte nimmer had gezien..Wat dacht je? Tuurlijk moest ik die hebben !
Dus zwemmen er nu in mijn aquarium alfaro cultratus rond... Als ik er foto's van vind op Zemanta doe ik er eentje bij deze blog... Mooie visjes...
Toen we naar buiten gingen goot het niet meer... Het waren nu hele emmers die ze hierboven eens lekker op ons uitkieperden. Rondom slingerden bliksems en de donder ratelde en knetterde. Ik achter mijn auto, Anny blijf maar staan in het portaal... En zo kon Anny min of meer droog alles in de auto leggen en in stappen... En wij naar huis, met de hulp van de gps die ons steeds maar op de verkeerde weg wou sturen...
We zijn goed thuisgekomen, en de vissen werden meteen uit de auto gehaald, voor de rest: even wachten, het regent te veel... en ' dondert en 't bliksemt...
Een paar uur later was al dat geweld voorbij... De wereld was wat afgekoeld, en ik zweer je dat het gras precies al weer wat groen zag! Het water was echt goud waard voor deze dorstige wereld, maar als het de Grote Weermaker om het even is, ik heb het liever zonder al dat klank- en lichtspel, en je hoeft ons echt niet al die liters te geven per seconde...
Deze voormiddag kunnen we weer aperitieven zonder alcohol...
Nu schijnt de zon alweer, maar het is veel frisser, en haastige grote wolken drijven voorbij en werpen nu en dan hun kolossale schaduwen op een nog natte wereld...
Al het stof van de wereld is weg gespoeld, en de wereld glanst in zijn mooiste kleuren.

Weet je, zelfs regen kan best eens mooi zijn...

tot de volgende ?

Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: