zaterdag, januari 16, 2010

87 % !!!

Two small cans of Spam. One is closed and the ...Image via Wikipedia

Gelezen: vorig jaar waren 87% van alle e-mailtjes spam...
Eigenlijk moet daar niet veel commentaar bij, ware het niet dat er nu al scams rondgaan die willen geld verzamelen voor zogezegd Haïti, terwijl het voor eigen gewin is...
Tel die twee zaken samen, en dan krijg je een klein ideetje van de schurkenstreken die er op internet te lezen zijn.
Regelmatig krijg ik mailtjes van brave en compassieuze medemensen die me, met een hart van koekebrood, mailtjes doorsturen van mensen met een doodziek kindje, en hoe meer je dat mailtje verstuurd, hoe meer die mensen dan centjes krijgen... dat en dergelijke mailtjes zijn stuk voor stuk snode werken van onverlaten die de goedhartigheid van hun medemensen benutten om aan mailadressen te geraken om die dan te overstromen met spam en scam...
Laat je niet vangen, maak van je hart een steen, en geloof maar niet dat er een systeem bestaat waar je geld kunt krijgen per verstuurd mailtje, dat is bullshit.
Als jer ergens iets wilt doen voor iemand, doe dat dan via bonafide organisaties! Daar ben je min of meer zeker dat het geld terecht komt waarvoor het bestemd is. In alle andere gevallen is het grotendeels voor de eigenaar zelf.
Maar het is erg, héél erg dat er mensen zijn die rampen en armoe en honger van anderen durven gebruiken tot eigen gewin !
Dat doet me denken aan de man die zijn vriend ontmoet, rijdend in een grote, nieuwe super-de-luxe Mercedes..."Hé, een erfenis gekregen?" "Nee," antwoordt de vriend, "een tombola." "De eerste prijs gewonnen ?" "Nee, ingericht..."
Je ziet dergelijke net niet misdadige (?) dingen zelfs op je scherm... Bel met je gsm de oplossing van een poepsimpel vraagje naar nummer zo-en-zo en je kunt een nagelnieuwe I-phone winnen ! Als je heel dicht bij je scherm gaat zitten, en heel snel leest, dan zie je dat die prijsvraag blijft doorlopen tot op 31 juli 2012 of zoiet... Dus duizenden en duizenden telefoontjes (betalend !!!) later !!!
Och, soms is het moeilijk om door het bos de bomen te zien...
Ik vind dat erg. Heel erg.
Want wie is het eerste en voornaamste slachtoffer van dergelijk praktijken? Gewoonlijk kinderen en mensen die zelf eigenlijk niet zoveel hebben, en proberen via deze onwaarschijnlijke weg toch eens "geluk" te hebben.
In het Parochieblad staat een artikel van een dame die zegt dat minder inkomen niet resulteerde in minder geluk, minder tevredenheid... Ik heb het artikel niet gelezen, gewoon omdat de titel alleen al mij boos maakt! Je hoort zo dat het een mens is die, ook al is het minder dan vroeger, toch nog steeds voldoende heeft om rond te komen... Ze moet hoognodig eens gaan praten met mensen die, wat ze ook proberen, niet rond kunnen komen, en steeds dieper en dieper de put in rollen... Dan zal ze dergelijke dwaze titels niet meer neerschrijven...Dan pas zal ze weten waarover ze schrijft!

Als ik iedere maand 100 euro over heb van mijn maandinkomen, dan kan ik perfect leven zonder die 100 euro, het zal geen verschil uitmaken! Maar als ik iedere maand 100 tekort heb om toe te komen om mijn huishuur, electriciteit, verwarming, eten, verzekering en dergelijke te betalen, dan zal nog eens 100 euro minder een regelrechte ramp zijn en mij tot diepe wanhoop drijven!

Gisteren heb ik twee uren zitten kijken naar een vloekende garagist... Ik heb je vertelt dat mijn ruitenwisser niet meer ging, en dus ben ik bij de garagist geweest om het of te laten vervangen, of te herstellen... De normale optie was herstellen, maar het stuk was niet in voorraad, dus herstellen dan maar... Het klereding zat zo knoertvast dat het meer dan een uur duurde om het uiteen te krijgen en tot herstellin over te gaan. Die herstelling was niet erg, eens hij eindelijk zo ver was...Maar nu werkt alles weer perfect. Oef. In het weer van vandaag de dag kun je niet zonder ruitenwissers !

Deze namiddag bij tanteke...Ze zal content zijn ons te zien, want vorige week gingen we niet, door de dikke opgehoopte sneeuw hier in onze straat...(Pas de dinsdag of zo zijn ze gekomen met een bulldozer om de zaak weer berijdbaar te maken!

tot de volgende ?


Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: