zondag, december 13, 2009

ZON(?)dag ?

Nee, ik ga niet weer over het weer memmen, 't is koud en somber.Na!
Gisterenavond lang opgebleven om de "De Da Vinci Code" te bekijken op VT4... en me te ergeren aan de veelvuldige en lange reclameblokken die telkens en telkens weer de film verpesten. Als die reclamemensen nu echt denken dat ik door hun storende dingen iets van hun waren ga kopen, dan zijn ze goed mis!
Integendeel, en ik heb daar gefundeerde redenen voor:
1) Ze ambeteren me, dus heb ik er geen symphatie voor
2) Dergelijke reclames op TV kosten stukken van mensen, die je allemaal mee moet betalen, dus een goedkoop product wordt duur omwille van de pub????
3) Goede waar prijst zichzelf. Dus wie veel en luid moet roepen om iets aan te prijzen, prijst iets aan wat het prijzen niet waard is. Hoge prijs als je het mij vraagt...
4) Heel wat van de reclames bevatten onderaan een boodschap in onleesbare en veel te vlug verdwenen lettertjes, een manier om wettelijk te kunnen liegen op de buis, ze zijn "ingedekt" door een amper zichtbaar en vooral onleesbaar zinnetje. Neem nu de reclame voor een bepaalde winkel, waar de kerstman verklaart dat iedere klant gratis een broodrooster cadeau krijgt. Ik heb me eens enorm geconcentreerd op dat stukje mini-tekst: Bij aankoop van 200 Euro en zolang de voorraad strekt. Goed mogelijk dus dat ze maar één of twee van die klerebroodroosters hebben liggen, en die ene is al minstens vijhonderd keer voor de TV heen en weer gezwaaid door een kerstmannetje die geen kaas heeft gegeten van electrische apparaten...

Nee, ik mot niet van die reclame op TV! En al zeker niet als je tijdens één film maar liefst zes keer dat kerstmannetje ziet broodroosterzwaaien... En dat is er dan nog eentje waarvan ik de tekst uiteindelijk kon ontcijferen! Maar ik zag even dikwijls of zelfs nog vaker een vergelijkende test tussen de prijzen van GSM-abonnementen. Daar "bewijzen" ze dat "zij" de goedkoopste zijn, maar moeten zich indekken met een lange tekst in miniatuurlettertjes (anders is het scherm wellicht te klein???) ... Sjonge, wat zijn die zjievereers vervelend! En ze komen zo vaak en zo snel na elkaar de film onderbreken, dat je het zelfs niet eens meer kunt benutten als plaspauze, tenzij je wel met heel erge prostaatklachten zit...

Maar het effect van die dinges is - bij mij in ieder geval - uiterst miniem! Ik stelde dat vast bij een van die bevragingen op internet (aan betalende doe ik wel eens mee, nooit aan die met loterijen waarvan je nooit een uitslag ziet)... Eén van die testen ging over de publiciteit rond waters... Nu moet je weten dat ik die reclame met die swingende en rolschaatsende baby's wel knap gedaan vind, en dus die kende ik...maar toen ik moest antwoorden over welk water dat filmpje ging, dan bleef ik het antwoord schuldig. Dat gegeven had ik op een of andere manier uit mijn geheugen gehouden...Het interesseert me niet, dus memoriseer ik het ook niet. Het filmpje wel, want dat was leuk gedaan, het product dus niet... (Trouwens is water uberhaupt niet leuk te noemen)

Maar wellicht ben ik een uitzondering, want als alle mensen zo reageerden, zou het rap gedaan zijn met die reclameblokken... Dus moeten er een behoorlijk aantal mensen rondlopen die die rolschaatsende kinderen meteen linken aan die of die soort water...en omgekeerd, het water linken aan leuke kinderen, kopen dus... Gekke lui, maar ze moeten er toch wel ergens zitten, anders werd ik niet zo vaak gepest met de reclame die duidelijk voor hen bestemd is en niet voor mij....

Nu, gisteren gaf die veelvuldige reclame mij althans de gelegenheden om mijn snuffer te snuiten. Ik las onlangs dat dit de verkeerde methode is. Het is niet aangewezen je neus te snuiten! Je moet het opsnuffen en inslikken ... Klinkt en is vies, maar volgens de hooggeleerde professoren in de verkoudheidskunde, komen aldus verzwakte en dode virussen en andere mie- en jancroben in je lichaam, waardoor je eigen vechtcellen zich kunnen oefenen en weerstand opbouwen tegen de stoute beestjes die je doen hoesteren...

't Is maar dat je het weet. Dus dat ventje in je klas van vijftig jaar geleden, die zo enerverend zijn snottebelleke als een versleten accordeon telkens weer en weer optrok, was in feite dus een voorloper ??? Bahrrrr...

Ik ga stoppen voor het helemaal onsmakelijk wordt... Oh ja, ik kan nu al heel goed hoesten!
tot de volgende ?

Geen opmerkingen: