vrijdag, december 11, 2009

't snot

{{nl|1=Uil 1977 Ets}}Image via Wikipedia

Nee, niet mijn kippen, ikke...
Een snotvalling, en wat hoesten erbij, genoeg om heel de nacht wakker te liggen, te snuffen, te kuchen, te hoesten, te snuiten, te neusdruppelen, te hoesten vijf minuten bijna inslapen, weer hoesten...Ken je het? Leuk is anders
Vanmorgen zelfs niet durven turnen, bang om meer te hoesten.
En bovendien is het met een ve'sdobde neus nie makkeluk om tu'noebeningen te doen...
Sorry, moest eventjes hoesten, ik ben zowat een 'oester.
Re-sorry, effen mijn neus snuiten...
Dit maar om het tempo van hoesten en snuffen en snuiten te illustreren. Ik ga straks om een hoestsiroop bij de apotheek, kan je beter van hoesten (ik kan het al héél goed!), en mijn neus loopt en mijn voeten rieken...

Een goede raad, als je mijn blog leest, zit niet te dicht bij het scherm, kwestie dat ik je niet besmet.

En buiten? Grijs, somber, donker en geheel op lijden ingesteld.

Op internet vind je her en der ook sites die je het weerbericht en de weersvoorspellingen geven. Eéntje daarvan is origineel, die voorspelt: "regen met heldere vlagen"... Just!
Het heldere komt maar meer bij kleine vlaagjes...

Gisteren vroeg ik mij af waarom nu, nu plots het groot alarm is afgegaan inzake klimaat ??? Gek genoeg las ik vannacht in een boek daterend uit 1990 (!!!!) al dat men dan verwachtte dat de temperatuur met zo'n 2 graden zou stijgen bij behoud van de CO uitstoot, en bij stijging met 4 ° voor het einde van de volgende eeuw (dus nu deze eeuw)... Dus men wist bijna 20 jaar geleden al heel goed wat er aan de hand was, maar niemand luidde dan de alarmbel! Blijkbaar heb ik gelijk met mijn gok over het behoud en vrijwaren van het militaire potentiëel... Eerder komt er geen maatregel. Het moet een quasi versterking zijn van de machtsposities, en die temperatuur? Who cares ? Macht, daar het het hem over. Wat kan het hen schelen dat hele landen zullen verdwijnen onder het stijgende zeeniveau, in tegendeel, het versterkt nog hun posities. En aan zo'n soepkiekens geven ze dan de Nobelprijs voor de VREDE... djudedju.

Weet je, ik zou aan alle leiders der landen over heel de wereld, een van die vleesplankjes moeten zenden, zoals wij hier hebben gemaakt en nog bezig zijn, met Crea van ziekenzorg... Op die vleesplankjes staat een uil in zoutdeeg, en er naast in pyrografie een kaars, en onder de uil een bril...Een voorstelling van "Wat baten kaars en bril, als den uil niet zien en wil"... Maar het zou wellicht niet tot de "vroede" heren doordringen. Dergelijke lui hebben één zaak gemeen, ze hebben een dik vel, en hun rug is ingesmeerd met ganzenvet, zodat alles er afglijdt.

En maar hoesten en snuffen

En toch is het leven mooi! (kuch kuch) Onder al die dode blaren zit alweer het leven te groeien, om in de lente weer uit te barsten in kleur en geur...en binnen 10 dagen begint de zonne weer aan zijn lange klim, op naar lange dagen vol licht en warmte (als 't niet regent)...
We leven in hoop

tot de volgende (kuch snuf snuf kuch)?

Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: