donderdag, augustus 20, 2009

warm!!!

couscoussierImage via Wikipedia

Het scheelde geen haar of ik had blaren op de binnenkant van mijn handen, en Anny op haar billen.
Nee, ik heb geen geweld gepleegd!
Toen wij uit Auchan wilden vertrekken kon ik mijn stuur amper vasthouden (nu ja, vasthouden...) en Anny sprong bij het instappen meteen weer uit de wagen omdat de zetel zo heet was.
In de winkel voel je die hitte niet,blijkbaar zitten daar heel degelijke temperatuurregelaars, want de regio's van groenten, vlees en vis zijn heerlijk koel, en de afdeling van de elektro is net iets minder fris, iets knus, iets cosy...
Maar je verlaat de winkel langs zo'n electronische schuifdeur, en plots sta je dan in die drukkende hitte.

En wij, de wijsten van heel de wereld, vonden dat de uitgelezen dag om net dan een bezoek te brengen aan een winkel van tropische vissen... Onder meer bracht ik er een thermometer mee, dat spel toont perfect de warmte tot 32°c....het toonde niets meer, 't was er veel te warm ook nog maar iets te tonen, zelfs voor een thermometer...

Maar Luc en Cecile waren verbluft van de enorme hoeveelheid soorten tropische zoetwater- en zeewatervissen, in alle denkbare en ondenkbare kleuren.

Maar ik ben er kapot van. Anders lopen wij door Auchan alleen naar de dingen die we moeten hebben, maar Luc en Cecile gaan om eens die winkel te zien, dus lopen zij heel wat meer af dan wij anders. Nu, ik wist dat, maar we vragen ze dan ook mee om hen een plezier te doen, dus dat hoort er nu eenmaal bij. Maar in de namiddag ook nog eens de Poisson d'Or er bij, die ook al zo groot is, dat was er te veel aan, ik verging op het laatst van de pijn, en zelfs na een nacht rust is het nog niet over... Nu ja, het was een plezante dag, we hebben ons geamuseerd, goed gegeten en Luc en Cecile iets laten zien wat ze nog niet kenden.

Vandaag gaat Anny de groenten voor een couscous bereiden, in een veel te grote hoeveelheid, want je hebt zo veel soorten groenten nodig dat je dat bijna niet voor twee mensen kunt maken...Dus maken wij een grote pot en stoppen die dan per portie in de diepvries. Wij hebben dan ook uit Auchan Ras el Hanout meegebracht. Letterlijk wil dit zeggen: de Top van het Magazijn...een kruidenmengsel voor de bereiding van couscous, tajine en ... honingtaart(?)...
Je kunt ook zelf de kruiden mengen, maar er zitten er een heleboel in, en dan is zo'n bereide mengeling wel handig, ook al heeft het een ons vreemde naam.

En dan kunnen wij ook thuis echt couscous eten...hmmmmm....

Om het helemaal af te maken zou je dat moeten bereiden in een couscousière...maar een gewone pot gaat ook wel...

Ik zit nu al te watertanden...

tot de volgende ????

Geen opmerkingen: