zaterdag, mei 23, 2009

zetelen in het kiesbureau...

eigen fotoImage via Wikipedia

Blijkbaar hebben de machthebbers van ons Absurdistan meer en meer moeite om de mensen bereid te vinden te zetelen in het kiesbureau... Ze dreigen met zware boeten tot gevangenisstraf. Leuk om weten: als je een gevangenisstraf van vier maanden of meer krijgt, verlies je voor minstens vier jaar het recht om te gaan kiezen... Bovendien hebben ze geen plaats meer, zelfs niet na huurcontracten in Nederlandse gevangenissen, om u effectief te "logeren"... Dus geen boete betalen, opteren voor de (onuitvoerbare) gevangenisstraf, en als beloning vrij van die kiesverplichting, waardoor je eigenlijk net veroordeeld bent...
There is something rotten...
De naam Absurdistan lijkt hier héél terecht.

In Nederland gaat die vlieger pas op bij straffen van één jaar of meer...

Maar geef toe, wat we hier de laatste dagen allemaal lezen en horen over de politiekers...Mijn kippen doen ook dwaas, maar ze leggen nog eieren, de politiekers geven alleen nog lasten... Het leukste is het feit dat zij in feite hetzelfde vertellen over hun collega's, als ik hier in mijn blog, over allen... Omkoperij, profitariaat, misbruik van vertrouwen, onvoldoende rendement, je kunt het niet zo erg maken, of je kunt het lezen in de folders en horen op hun spreekbeurten. Denken ze nu echt dat wij dan ook nog maar één moment geloven dat zij anders zijn??? Nee toch, je moet maar eens de folders lezen van de andere partijen...

Nu gaan ze ook weer eens de Vlaams- Waalse zaak naar een toppunt jagen, en straks alles op alles proberen te zetten om de boel toch niet te doen barsten... Tussen haakjes, we hebben al werklozen genoeg, zonder dat je de Koninklijke familie ook werkloos maakt ! (En ik vermoed dat bij hen een zware herscholing zich zou opdringen: nog kosten!)


Wat mij ook opvalt is dat verschillende van die politiekers telkens zwaaien met rechtszaken om hun naam te zuiveren...Maar ik heb nog nooit ofte nooit de uitspraak van zo'n zaak vernomen. Blijkbaar gaan ze niet door, is het alleen vuurkestook... Ik wacht nog altijd op de uitspraak over het halen van het diploma van Freyaatje Vanden Bossche... En nu zullen we oeverloos wachten op de uitspraak over de betrokkenheid van De Gucht bij de verkoop van openbare gebouwen... Denken ze nu echt dat we daar ook nog eens in lopen?

Jongens toch... en daar moeten wij voor kiezen... dat moet ons vertegenwoordigen, dat moet ons uit de crisis helpen... we zijn er vet mee.

Zou ik genoeg bak krijgen met het uitwerpen van het raam van de rijkswachtkazerne om er van af te zijn? Maar och, dat brengt mij ook geen stap verder.

We kunnen ze niet tegen houden, wat we ook doen, er zullen altijd wel genoeg van die bietekwieten zijn die geilen op de macht en de dikke pree...

Ken jij er eentje, eentje maar die geilt op verantwoordelijkheid? die geilt op werken, die geilt op inzet??? Laat het mij dan weten, ik zoek die witte merel al lang, al heel lang...

Ik denk dat ik een oplossing weet... als we met zo'n tweehonderdduizend mensen akkoord raken, om met zijn allen voor ieder van de tweehonderdduizend een petitie tekenen voor het oprichten van een nieuwe politieke partij, dan hebben we meteen tweehonderdduizend nieuwe partijen...raakt het systeem misschien eens echt strop, en moeten we eens alles afbreken en herbeginnen, met een propere lei, met mensen die nog geen politiek verleden hebben, dus ook niet kunnen beticht worden van al die vuile politieke spelletjes waarvan ze nu elkaar betichten...

Wie weet zien we dan wel ooit eens één dag zonder gekonkel... nadien zullen ze wel weer vervallen in de oude kwalen... want machtsgeilheid is des mensen...........................

Heb je de zon gezien ?
Mooi hé !
Best dat de politiek daar nog niets heeft aan te zeggen, of we moesten ook nog eens belasting betalen op vermakelijkheden voor ieder zonneuur....

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: