zondag, november 30, 2008

Nipponmeisjes...

In een zoo in Japan heeft men vier jaar lang geprobeerd een vrouwtjesijsbeer te koppelen aan een...vrouwtjesijsbeer.
Na vier jaar zijn ze plots tot de vaststelling gekomen dat de dieren op dezelfde manier plasten, waarna ze een diepgaand (???) onderzoek hebben gedaan, om vast te stellen dat het manneke eigenlijk ook een meisje was...
Ik heb al een tijd lang de indruk dat onze maatschappij een beetje oversekst is, niet dus. Alvast niet in Nippon, daar moeten we hoog nodig eens naar toe om ze een of een paar lessen te geven in sexuele voorlichting, vooral wat betreft de lichamelijke verschillen tussen hem en haar.
Wie weet hoeveel paartjes er daar al jaren liggen te wortelen om kinderen te hebben, niet wetende dat ze met een sexuele soortgenoot bezig zijn!
djudedju...
Dat ik dat nog moet horen!
Bij ons zeggen ze dat het geen kunst is een kleine te fabriceren, een koewachter kan dat...niet bij de Sjapanezen dus... Nu ja, misschien kennen ze daar geen koewachters.

Voor de japanezen: les een!
Observeer zorgvuldig de honden. Zie je een hond één poot opheffen om te plassen dan is het een manneke, zie je een hond hurken om te plassen, dan is het een meisje.
We gaan niet ingewikkeld doen, en vertellen dat het ook een manneke kan zijn van wie men te vroeg het rijbewijs heeft afgenomen, wetende dat het hardleerse leerlingen zijn, één stap met een keer...
Voor les twee, eerst les een volledig onder de knie hebben.

Sjongejongejonge...

Straks ga ik naar de rommelmarkt in Oudenaarde. In deze periode zijn er niet zoveel rommelmarkten meer, en waar er zijn zijn ze onder druk van de crisis veel veel minder. Het enige wat je overhands ziet toenemen zijn de tweedehandskleren... en ook dat is weer het gevolg van de crisis.
Het heeft mij verwonderd dat je zo snel deze symptomen kunt vaststellen. Blijkbaar is de de geldnood er veel vlugger dan ik hier vanuit mijn ivoren toren kan vaststellen. Blijkbaar zijn er veel meer gezinnen dan ik dacht, die nu al een verminderd inkomen hebben, door gedeeltelijke of zelfs volledige werkloosheid... En als je dan weet onder welke druk heel veel van die jonge gezinnen leven, dan is dat meteen een harde noot. Die druk komt veelal voort van te zware afbetalingen voor de aangekochte woning, maar zelfs ook door de schandalig hoge huurprijzen die men momenteel normaal lijkt te vinden. Ik hoor dat afbetaling van de woning nu heel normaal een duizend euro per maand bedragen. Dat lijkt mij zo goed als een volle pree van één van de twee partners. Daar mag inderdaad niets gebeuren, geen ziekte, geen werkloosheid of wat dan ook, of er komt bijna meteen een serieuze nood aan cash...met alle gevolgen vandien.
De vele bijna nieuwe woningen die je te koop ziet komen, zijn maar het topje van de ramp... Het meest uiterlijk zichtbare gedeelte... Maar veelal komt daar ook een sociaal en vooral een familiaal drama bovenop. Het lijkt bijna normaal dat de partner alle schuld legt bij de "werkloze" of "zieke"... En de ene zegt niets, en de ander zegt niets, en 't ene woord brengt 't andere mee... en het hek is van de dam en we hebben het zoveelste geval van echtscheiding voor onze statistieken. In die statistieken kun je niets terugvinden over het leed, de depressies en vooral de kinderen...
Voor mij is er iets mis met de Vlaming en zijn bouwneiging...
Terecht stelt men dat een Belg geboren wordt met een baksteen in zijn maag, allusie makend op het feit dat iedere Belg zijn eigen huis wil hebben. Mijn vader had er een andere verklaring voor: We zij zo vaak bezet geweest door allerlei vreemde volkeren, dat we besloten hebben om ieder voor zich in het klein op zijn eigen grondgebiedje te gaan wonen...
Maar wat de reden ook zij, ik stel vast dat de huizen die je nu ziet bouwen altijd maar groter en groter en groter aan het worden zijn... Kasten van huizen. Of moet ik zeggen kastelen van huizen?
Bovendien bouwen ze ook niet meer volgens het oude beproefde systeem...
Vroeger bouwde iemand een huis, en als het een hele verstandige mens was, dan voorzag hij de openingen waar hij later, na weer veel gespaard te hebben de centrale verwarming zou laten leggen. In zijn keuken was plaats genoeg, om ooit wel eens een mooie ingerichte keuken te zetten, als het weer kon. En een garage werd alleen gebouwd als het een in het huis gebouwde garage was, kon het naast het huis, dan zou dat mettertijd en met veel sparen er ooit wel eens van komen....
Nu bouwen ze huizen met alles er op en er aan, en met minstens twee garages, en met een prachtige keuken en badkamer en en en... De bouw is duur geworden zegt men dan...
Van mij mag het allemaal, maar dan moet je wel weten dat je een heel lange tijd gaat moeten scheef gaan hangen onder de druk van een veel te zware afbetaling, met alle risico's van dien.
Maar ja, wie ben ik...

Ik heb, toen mijn kinderen wat groter werden, wat uitbreidingswerk gedaan aan mijn huis, en wou nu dat ik het nooit had gedaan...Want nu heb ik die plaats eigenlijk niet echt meer nodig. Nu is dat voor mij een luxe, ik heb ruimte zat voor mijn hobby's... Maar nodig ? Nee...
Ik vraag mij soms luidop af wat die mensen gaan doen binnen vijtig jaar, als ze het geluk hebben van leven... Anny zit dan te knikken, want zij weet dat nog veel beter dan ik, vermits, door mijn rugpijn, zij in werkelijkheid opdraait voor het onderhoud en het poetsen...

Ik vind het ergens geen wonder dat de financiële markt in elkaar is gevallen... Je moet eens rond je kijken, hoeveel van het gebruikte kapitaal in feite niet echt bestaat, alleen bestaat in de vorm van kredieten, van leningen... Er is véél meer geld in omloop dan er echt is. We hebben geen maatschappij opgebouwd, maar een grote zeepbel.

En zeepbellen zijn zeer vergankelijk.


Kijk eens rond je, misschien wel in je eigen huis, hoeveel dingen je hebt of je ziet die niet of nog niet volledig zijn betaald???
Misschien moeten we weer eens anders gaan leven, op zijn ouderwets, en handje contantje betalen in plaats van op papier ?

tot de volgende ?

1 opmerking:

Henk van Blijderveen zei

Toon, bedankt voor je seksuele voorlichting. Nu weet ik zeker dat we een vrouwtjeshond hebben.

Gr. Henk