woensdag, januari 02, 2008

Oef

De vreetpartijen zijn weer eens passé.
Anny is de schotels aan 't wassen in een keuken als een slagveld. Veerle wou het gisteren doen, maar mama wilde het niet meer, ze was moe. Veerle zou dan vanmorgen komen, maar ze is er nog niet door gekomen. Ze moet nochtans op zijn minst al wakker geweest zijn, want Fré moest gaan arbeiden...

Oh ja, op nieuwjaar werkt de bakker ook niet. Waarvan akte.

Gisteren bracht veerle dan maar een paar sneden brood mee voor ons, voor 's avonds. Ze liggen er uiteraard nog... Na het plezante kleine pannekoekjes bakken bij de koffie, was er geen kat die nog brood wou...

Gek dat sinds Anny geen drup alcohol meer mag, wij allemaal heel wat soberderder zijn gaan leven. Waarschijnlijk een beetje uit mededogen.

Vannacht heb ik een uur lang wakker liggen liggen, door het rare slaapgeluid van Anny. Ik weet niet of ik daardoor wakker werd, maar ik weet wel dat ik er door niet in slaap geraakte... Bij iedere ademhaling maakte zij op een of andere manier het geluid van een wegschietende kurk uit een kurkgeweerke... Bijzonder irritant. Ik wou ze niet wekken, dus begon ik eerst een beetje te wroeten en te wrikkelen, in de hoop dat zij ook een andere houding zou aannemen, maar tevergeefs. Dan deed ik het licht aan en begon te lezen, maar ik was te moe om de letters nog te zien, dus ben ik opgestaan en eens naar het toilet geweest voornamelijk met de bedoeling de waterspoeling te doen werken. En ja hoor, dat was precies wat nodig bleek om Anny zover te krijgen zich om te draaien... Stilte...En dan lag ik te luisteren of ik haar nog hoorde ademhalen. Gek ! Gek! Gek!

Vanmorgen een half uur later wakker geworden dan anders, maar who cares?
De pijn is aanvaardbaar en ik hoor Anny aktief bezig, dus ook zij lijkt ok. Het jaar begint alvast redelijk goed. Hopelijk blijft het zo !

Ik heb je al verteld dat ik, net zoals mijn moeder, verkeerd reageer op sommige medicamenten... Ik denk dat ik weet hoe dat komt, wij moeten wellicht ergens een engelse voorouder hebben !
Ik heb dat toevallig ontdekt toen ik eergisteren wat diarree had ! Sinds mijn grote schijterij ben ik bang van diarree, en als ik twee keer dunnekes moet gaan begin ik al te panikeren en grijp ik naar het doosje Imodium. Dat bracht mij vannacht bij toeval op het spoor ! Terwijl ik daar zo lag te liggen, vielen mijn ogen -bonk- op het doosje imodium. Ik las:
contre la diarrhée
gegen Durchfall
tegen diarree
for diarrhoea...
Hieruit blijkt dat zowel de duitssprekenden (met een eerbiedige hoofdletter aan Schijterij), de franstaligen als de nederlandssprekenden het middel nemen tegen de diarree, de engelsen nemen het om eens goed te kunnen kunnen gaan....
Het is dus duidelijk dat zij justekes contrarie reageren tegen medicamenten dan wij...Vandaar mijn vermoeden dat wij ergens een Engelsman in onze voorouders moeten hebben...

Voila, tot daar mijn dagelijkse inspanning om u bezig te houden met hoogstaande literatuur en diepzinnige gedachten..
Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: