woensdag, januari 30, 2008

cryptozoölogie

Ik heb besloten mij weer in te zetten voor de wetenschap. Eindelijk heb ik een serieuze wetenschap gevonden die mij aanspreekt ! Cryptozoölogie !
Weet je niet wat dat is ? Dan zit je goed !
Want crypto...enz is de wetenschap van de nog onbekende diersoorten.
Hoe dat kan ?
Niet moeilijk, we kennen nu al een heleboel onbekende dieren, dus is het ook gepast er een wetenschappelijke studie over te doen.
U zit met vragen?
Goed, dat is al een begin !
U kent geen onbekende diersoorten ? Ik ben zeker van wel, ik noem er enkele van de bekendste op:
Het monster van Loch Ness
Big foot
Yeti
Overtuigd ?
Prof Heuvelmans (+) is de oprichter van het wetenschappelijk onderzoek ter zake, en het hoofdkwartier van deze wetenschap ligt te Lausanne (Zwitserland).
En zeggen dat wetenschappelijk onderzoek betaald wordt door ons als belastingbetalers !
Ik heb dan ook onverwijld een aanvraag gedaan bij het bevoegde ministerie om betoelaagd te worden bij mijn onderzoek naar de alhier vaak geziene roze olifantjes... En nu maar wachten op de toelage.

Zoek maar eens op, ik vertel (deze keer) geen sotternijen, ik ben bloedserieus ! Het moet dus wellicht ook mogelijk zijn op basis van een proefschrift over deze fabeldieren te doctoreren !

Had jij (ondanks het optreden van prof Vermeersch) nog steeds de indruk dat de meeste professoren serieuze mensen waren ? Niet dus ...
Ik zal nu maar zitten wachten op de reacties van de mensen die vinden dat Vermeersch wel zinnige praat vertelt. Ik trouwens ook niet ontkennen dat hij ook zinnige dingen zegt, anders kun je onzin onmogelijk verkopen !

Als je wilt genieten van zijn theoriën, dan vind je dat ook op het onvolprezen internet. Je zult zelfs verwezen worden naar een site waar hij zijn evangelie verkondigd: wat je niet kunt zien, meten, controleren, dat bestaat niet. Ik zeg het veel simpeler dan hij, maar daar komt het op neer. Hij is ook de grote manitoe van de mensen tegen de homeopathie... Daar zit zo weinig van het geneesmiddel in dat het niet meer meetbaar is, dus kan het ook niet werken. Dat bewijst dus dat het hier veel meer de overtuiging is die geneest dan het (onwerkbare) middel; met andere woorden suggestie ! Als je aanbrengt dat je ook je konijn genezen hebt met homeopathie, dan bewijs je alleen dat je konijn ook vanzelf zou genezen zijn... Logisch toch ! Ik vind dat die site niet veel afwijkt van de site waar ik het enkele dagen geleden over had, niburu.nl , daar lees ik ook dingen die moeilijk te slikken zijn...
en zo komen we op geloof of Geloof ?

Ik heb je al verteld dat er daadwerkelijk mirakels gebeuren, maar ook dat deze mirakels gebeuren in zowat alle bestaande godsdiensten. Naar mijn bescheiden mening gebeurd een mirakel dan ook -onafgezien van de aard van de godsdienst- enkel en alleen door het geloof ! In diverse profetieën en teksten vind je ook verwijzingen daar naar toe: neem in het evangelie die wij het best kennen, de tekst waar X verwijst naar met geloof van een mosterdzaadje zou je bergen verzetten...
Ik ga zelfs een stapje verder, gebaseerd op bepaalde onderzoeken, zal men wellicht binnen kort kunnen vaststellen dat men ook zonder geloof tot mirakels zal kunnen komen. De onderzoeken inzake de kracht van de menselijke geest wijst stilaan in die richting... Of is dat onderzoek ook zoiets als het onderzoek in de titel van deze blog ?

Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat we in een nieuwe fase van het mensdom zijn gekomen. Jammer genoeg nog niet in het volledige mensdom, maar toch in een behoorlijk stuk er van.
Het is bewezen dat men de IQ-test ieder 5 à 10 jaar moet aanpassen, omdat we anders zouden vaststellen dat de mensheid nog alleen uit genieën bestaat ! Men moet telkens weer een nieuwe test maken, waar uit blijkt dat de meerderheid van de mensen de normale 100 scoort, en slechts de beteren merkelijk hoger scoren. Moest men (men heeft het getest !) de iq-test van 1950 nemen, dan zou men vaststellen dat er nu niets dan einsteintjes rondlopen op deze aardkloot ! Met andere woorden de intelligentie van de mensen neemt met verbazingwekkende snelheid toe ! (Echt waar !)
Waar dit naar toe zal leiden weet ik niet, ik durf niet te pronostikeren...Maar ongetwijfeld zal dit leiden tot een totaal nieuwe vorm van leven, van zijn. Ik zit hier te denken aan die heel oude sciencefiction verhaaltjes, waar men de mensen uit het jaar 2500 afbeeldde als magere fragiele wezentjes, maar met een enorm groot hoofd om al het verstand te herbergen.... grinnik, grinnik...
En ik ga weer (nog maar eens) naar een bijbelse tekst...
In de historie van de toren van Babel werden de mensen te verstandig omdat ze allen dezelfde taal hadden... Nu met internet en het huidige peil van onderwijs, zijn we bijna weer terug in de tijd dat er een taal was die door iedereen begrepen werd...en effectief, we gaan met reuzeschreden vooruit in onze onderzoeken...
Ik vraag me met steeds stijgende verbazing af, of we al eens zo'n tijd hebben gehad ? Sommige vondsten zijn niet te verklaren, tenzij we geloven dat er of ET 's hier hebben geland om dingen te doen, of er is een tijd geweest waar we reeds zo ver waren dat we het konden doen... Maar beide antwoorden zijn helemaal niet bevredigend ... Het blijft een open vraag...
We leven op een bizarre wereld, in een bizarre tijd...
Als je bedenkt welke sprongen we gemaakt hebben in de laatste honderd jaar ! Denk eens aan de eerste vliegtuigen ! Mijn ouders vertelden hoe ze naar buiten liepen om het eerste vliegend machien te zien met Olieslaeger aan het stuur. Ik hoorden hen vertellen over de eerste radio's... Ik heb de eerste televisies in onze streken zien komen... de mens op de maan, de eerste open hartoperaties en het inplanten van een hart van een ander in een nog levende mens... Ik heb geweten dat peete, de buurman toen ik een kleine rakker was, werd geopereerd van staar... In Brugge, een heel zware en delicate operatie waarvoor hij wel veertien dagen of langer in de kliniek lag, en nadien kon hij weer zien ! Weliswaar met een bril met van die confituurpottekes in, maar hij kon weer zien ! Nu opereren ze u 's morgens van de staar, en 's avonds ben je al weer thuis, en een bril is niet meer nodig...
Ons moeder zei altijd dat er nooit nog een tijd zou zijn waar in alles zo vlug evolueerde als zij had meegemaakt...Ik denk dat we nog altijd vlugger en vlugger aan het gaan zijn...
Alleen, als je bergaf rolt, dan gaat het ook alsmaar sneller en sneller....
tot je tegen de muur kwakt.

Waar en wanneer ontmoeten wij de muur ?

tot de volgende ,

Geen opmerkingen: