zondag, december 30, 2007

Airbag

Vannacht heb ik mij verschrikkelijk pijn gedaan.
En dat is de schuld van Anny.
Ik heb het haar al honderd keer gezegd dat onze matras altijd wat afzakt naar het voeteinde, en dat er daardoor een steeds grotere opening tussen de muur en het bed ontstaat!
Vannacht, ik geef het toe, ik draag in bed zelden mijn veiligliggenriem, maar dat komt door medische redenen. Ik moet mij omwille van de pijn zo dikwijls draaien en keren en verleggen en weer wat zitten, dat die riemen voor mij ondraaglijk zijn ! En Anny weet dat !
Toch heeft ze gisteren bij het opmaken van het bed geen aandacht geschonken aan de steeds meer groeiende opening tussen bed en muur... Vannacht ben ik tijdens een spontane en onbewuste beweging, tijdens het slapen, voorover neer gestort in de opening ! Gelukkig dat in een ver verleden, een van mijn kleinkinderen ooit op mijn buik is gesprongen waardoor mijn buikairbag is opengegaan, en nooit meer is dichtgeklapt...Daardoor werden mij erge hoofdwonden bespaard, en bleef ik in de opening hangen, wanhopig krawielend met mijn benen, en onbegrijpelijke klanken uiten, door het meegevallen kussen in mijn mond...

Nee, natuurlijk ben ik aan 't zeveren... Het is zelfs zo dat ik gisterenavond, weer eens, de matras een duw heb gegeven, terwijl Anny er al op lag, en dat ik toen het bovenstaande beeld aan haar suggereerde...We hebben wel vijf minuten liggen lachen, en nog bij en bij gefantaseerd... Het is duidelijk, we zijn de fase van het kindse ingetreden, en vrees niet, het is plezant. Ik wens het iedereen toe. (Toch op die manier)

Gisteren is Luc (pompoen) langs gekomen met een hele doos papier om op te tekenen... Ik zat bijna zonder, en had een alarmkreet gemaild in zijn richting, wel vijf uren daarvoor, en hij was er al ! Met zijn teerbeminde wederhelft. We hebben nog wat zitten babbelen terwijl ze een groene thee dronken... Ook dat is een symptoon van de moderne tijd ! Steeds meer mensen gaan over tot het drinken van thee, en dan nog liefst groene thee. Dat is "in". Wellicht om dat een of ander vernufteling op de radio geopenbaard heeft dat groene thee gezond is en veel antioxydanten bevat. Ook dat is modern: antioxydanten... We worden tegenwoordig door de reclamemakers om de oren gekletst met "gezonde" dinges...Onze vocabulaire is in de laatste jaren enorm uitgebreid met dergelijke "wetenschappelijk" (of wat er voor doorgaat) medische termen... Ze zadelen ons op met allerlei producten omdat het bewezen is door verscheidene testen op meer dan 3000 mensen (3001 ?) telkens in beurten van zorgvuldig op voorhand geselecteerde mensjes? Als we dat alles moeten geloven, dan moeten we ons dagelijks wassen met diverse zeepsoorten (om de voordelen van al die soorten te hebben) moeten wij verschrikkelijk slecht smakende potten smeerlapperij vreten omdat het de cholesterol verjaagt (Met zo'n smaak verjaag je heel wat dingen, waarom geen cholesterol ?) en ga zo maar door...
Op den duur begin je schrik te krijgen om een gewone appel te eten. Wie weet hoeveel toegevoegde waarden we missen door zo'n onbehandeld iets in onze gilet te spelen...
Het is geen wonder dat er nu zoveel honderdjarigen zijn, dat komt allemaal van die...Oh nee, voor het grootste deel van hun leven waren al die producten er nog niet...tju, het klopt weer eens niet...

Het is niet alleen zo dat we in een steeds meer overgereglementeerde wereld moeten leven, we moeten ook nog eten en drinken en ademhalen met behulp van een pak dure producten die er vroeger niet waren... Waar gaan we naar toe ? Nu zijn ze ons bezig met dag na dag na dag te overtuigen dat de wereld aan het opwarmen is, en dat het onze schuld is...Dat dit de voorbereiding is om weer tot een wereld te komen van een klein beetje heel rijke en heel machtige pipo's en een groooooote massa dommerikken die in toom gehouden uit schrik voor de grote boeman, de termometer... Jongens toch... Ben je er heel zeker van dat de opwarming van Mars en Venus (dat is echt een feit !) komt door de uitlaatgassen van uw brommerke ???? Dag Jan !

Nee, ik ben niet tegen de natuur, in tegendeel! Ook ik ben overtuigd dat er een en ander scheefloopt, maar de grootste rampen die nu de wereld teisteren komen niet door ons, maar door de wildkap van de bossen en oerwouden, komt door de steeds grotere woestijnvorming, en dat allemaal komt hoofzakelijk door de veel te sterke aangroei van de wereldbevolking ! Deze sterke aangroei is er voornamelijk in de arme gebieden, waar het hebben van kinderen de enige garantie is op een gerust oude dag... We moeten niet zoals in China de mensen verplichten zich te beperken tot 1 kind, nee, zorg dat alle mensen over een redelijk bestaan beschikken, en alles komt automatisch in orde. Maar ja, het is moeilijk hé, om het werk en het inkomen te verdelen op een normale manier ? Het is veel gemakkelijker het teveel aan melk te vernietigen dan het te geven aan stervende kinderen...

Ik ga stoppen, ik ga weer preken...
tot de volgende ?

Geen opmerkingen: