vrijdag, november 09, 2007

thuis en al druk in de weer

Vannacht heeft ze geslapen als een kleinverkske (geluid en al)...
Vanmorgen zei ze dat ze mijn koffie ging maken en naar boven brengen. Ik heb gezegd dat dit echt niet nodig was...Ik lag zo wat te denken hoe dat voorrecht eigenlijk ontstaan is... Waarom kreeg ik koffie aan bed ?

Plots schoot het me te binnen. Heel lang geleden gingen de kinderen met de bus naar school, en nog iets vroeger kwam Verbruggen hier met Davy om hier op de bus te wachten. De ouders van Davy zaten in de vleeshandel, en moesten vroeg weg, vandaar...
Dus was Anny vroeg op, haalde de kinderen uit bed, gaf ze eten, maakte hun boterhammekes klaar voor 's middags, en kroop na hun vertrek weer wat tussen de warme lakens, en bracht voor mij een heerlijk kopje koffie mee. Ik dronk dat op, en dan was het tijd voor mij om op te staan en me te wassen.
De kinderen zijn allang het huis uit, en nog veel langer dat ze niet met de bus mee moesten, maar mijn koffie bleef. Toen Koen werkte bij Danilith, was er weer een bus, en kregen we een "natuurlijke" voortzetting van de koffie aan bed...

Idioot, maar het is wel heerlijk. Nu heb ik het gedaan gemaakt, ook aan mooie liedjes komen een eind.

Straks gaan we boodschappen doen, we zitten zonder fruit, en Anny wil eens zoeken achter een en ander om te drinken, en waar geen suiker in zit. We gaan dus wellicht wat meer tijd nodig hebben.
Ik ben vanmorgen nog naar de huisdokter gegaan om enkele voorschriften, want er waren niet genoeg pillen om het weekend door te komen. Het zou weer een wonder zijn mochten het weer geen medicaties zijn waarop je geen terugbetaling krijgt ! Ik was meer dan 100 euro's kwijt, en het is nog niet eens een volledige lijst van haar medicaties ! Gelukkig waren er nog enkele van haar vroegere, waar er nog wat voorraad van is. Ik begrijp het systeem van de terugbetalingen niet goed, het is precies of je deze medicamenten neemt uit goesting, en zonder noodzaak !

Zo moet ik een soort vitamines nemen voor mijn rug, tegen de ontstekingen. Als ik die laat (ik heb het geprobeerd !) dan zit ik na korte tijd weer met ontstekingen en véél pijn. Niettemin zijn ook deze vitamines niet terugbetalend, alhoewel het hier dus ook een noodzaak en een voorschrift betreft. Nog al een geluk dat wij met zo'n verstandige beleidsmensen zitten ... Kijk maar eens naar wat ze nu allemaal zitten te (ver)prutsen....

Ik ga stoppen, we gaan inkopen doen.

Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: