donderdag, november 08, 2007

De dokter...

Gisteren heb ik eindelijk de dokter gezien en gesproken. Het blijkt eigenlijk allemaal niet zo erg te zijn, er zijn een boel kleinigheden, maar als alles eens samenvalt...boempataat...
Nieuwe medicatie, regime, en noem maar op zouden het leed verhelpen. Ze heeft wat suiker, maar moet er nog geen medicatie voor nemen, wellicht zal voorzichtig zijn qua eten en drinken afdoende zijn. Ze mag bv geen snoep eten, geen pintje drinken, geen taartjes, geen cola of limonade (te veel suiker)...Enfin, het zal een beetje aanpassen zijn.

Maar het is beter zo dan dat het werkelijk suiker was en ze onder medicatie zou moeten. Ze zal wellicht regelmatig onder controle moeten om na te kijken of de suiker toch niet doorbreekt.

Vandaag komt ze naar huis. Joepie ! En kwaad dat ze is ! Hopelijk raken we weer vlug op onze gewone draai, ik heb nog een beetje schrik, want momenteel krijgt ze nog behoorlijk veel verdoving, men is reeds aan het afbouwen, maar toch... Ik hoor van haar buur in de kamer dat ze nog veel slaapt.

Vandaag komt Suzanne en Robert ook langs, om eens te zien of hij toch niets kan doen om toch wat warmte te hebben in het huis van Veerle... Hij denkt dat hij wel een en ander kan herstellen, wat die mannen ook vertellen. Laat ons bidden...

Mijn valling is al weer wat beter, ik heb siroop genomen en één keer neusdruppels, en het gaat al veul beter. Ik druk op één keer neusdruppels, omdat ik, net als mijn vader, mijn nonkel en ook een tijdlang onze Bart, verslaafd was aan die ondingen van neusdruppels. Volgens de dokter is de reden eigenlijk simpel. Als je wat lang met een neusvalling loopt, en daardoor wat langer die neusdruppels neemt, dan worden op een bepaald moment die neusdruppels de reden van de verstopping ! Je hebt eerst het gevoel dat je weer lucht krijgt, maar nu korte tijd krijg je als reactie op het middel een zwellen van de neusslijmvliezen, waar door je weer verstobt bent...en weer druppels in doet en weer en weer en weer... Het is niet zo simpel om er vanaf te raken ! Bij Bart is het gelukt met een homeophatisch middel, maar toen ik dat ook probeerde had ik helemaal géén lucht meer ! Ik heb dan van de dokter een soort poeder gekregen dat ik moest opsnuiven via een speciaal spulleke...en het is gelukt. Maar omdat ik nogal eens hervallen ben, ben ik nu echt bang om eens neusdruppels te nemen...

Veerle is ook al weer in haar normale doen... enfin je ziet alles komt weer op zijn pootjes...Ik heb alleen schrik voor de nachten ! Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt, en vééééle uurtjes liggen lezen, nu ga ik weer moeten stilliggen in de donker...

Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: