maandag, november 05, 2007

bezoek

Gisterenvoormiddag kwam Luc (vissen) eens binnengesprongen om te horen hoe het was met Anny.
Terwijl we op bezoek waren bij Anny, met Veerle en de tweeling, kwamen Eddy en Martine er ook op bezoek, en toen ik thuis was, kwam plots Jan op bezoek. Heel toevallig, hij wist nog niet dat tante Anny in het hospitaal lag...
En zo was de dag vlug voorbij, maar niet de nacht...
Vannacht weer slecht geslapen, en toen ik eindelijk in slaap was, hoorde ik plots dat Bobbie onpasselijk was, en alle geluiden maakte die gewoonlijk gevolgd worden door overgeven. 't Beest was uit zijn mand gekomen, maar stond wel op het tapijt. Ik haalde het tapijt van onder hem vandaan, en op slag waren zijn braakneigingen voorbij...Maar ik was wel weer wakker, en lag te luisteren of hij toch niet...
Vanmorgen opgestaan met behoorlijk veel pijn (waarom zeggen we behoorlijk als het in feite héél onbehoorlijk is ?)

Goh, wat ben ik toch een sukkel als ik alleen ben. Gelukkig dat Veerle hier alles komt doen, van koffie zetten, over eten maken, naar bedden opmaken en kuisen...Ook Bart belde of ik niet bij hem wilde komen eten, of dat hij eten moest brengen... Bovendien gaan ze dan ook nog regelmatig op bezoek bij mama. We kunnen in ieder geval niet klagen van onze kinderen.

Wel ben ik gisteren iets minder lang bij Anny geweest, want de tweeling vondt het knoertgezellig in die kliniek... Toen een van hen het etiketje zag aan het bed met "Vandenbroucke Anny Maria" stonden ze een poosje stil...Hebt gij twéé namen oma ? Ja, opa ook... Ja Opa ? ja, Antoon Louis.
Ze dacht een ogenblik en flapte er dan uit dat moest Jozef geweest zijn hé ? Maria daar hoort toch Jozef bij...ze dacht verder, en Koen zou dan Jesus geweest zijn... Ze vonden het wreed plezant...
Alleen al binnenkomen in de kliniek was leuk... Ik wist dat ze niet echt liefhebber zijn van een lift, maar daar is er een lift in glas, je ziet werkelijk het stijgen en dalen terwijl je er in staat. Dat was natuurlijk grandioos, en het was verschrikkelijk jammer dat oma maar op het eerste lag... De schrik voor de lift zal er nu wellicht uit zijn (ze zaten eens een halfuurtje vast)

In (wellicht) ieder hospitaal kun je gratis parkeren met de parkeerkaart (invalieden)... Dat zat een beetje in mijn maag ! Er zijn een pak voorbehouden plaatsen voor bezitters van de parkeerkaart, maar daar mag je alleen staan met de kaart in je wagen. (Logisch). Maar als je de kaart in je wagen laat liggen, dan kun je het gratis kaartje niet ontvangen voor de parking. Ik vroeg aan de dame hoe ik dat kon oplossen. Het blijkt dat ze een fotokopie van de kant met de foto, aanvaarden als bewijs. Dus heb ik nu een kleurkopietje gemaakt op mijne kwampjoeter, en dat netjes uitgeknipt...Toen ik het bekeek, heb ik ook een kopie gemaakt van de andere kant, en ik heb die twee netjes tegeneen gelegd en geplastificeerd...Precies een echte kaart....

Ik ga stoppen voor vandaag. Blijkbaar werkt de afwezigheid van Anny ook op mijn inspiratie...
tot de volgende ?

Geen opmerkingen: