maandag, oktober 29, 2007

Verwarming...

Ik meen dat ik je al vertelde dat Veerle zonder centrale verwarming zit...
Ze zitten daar nu met twee petroleumvuurtjes de boel min of meer op te warmen, nu en dan het ene vuurtje uit doen, als het weer wat frisser wordt weer aanmaken...
Gisteren belde Luc (courgette) mij op dat hij een kleine kachel had zien staan, een soort open haardvuur, maar om in de schoorsteen te zetten als een kachel... Ik snapte er niets van, maar laat maar komen...
Luc met zijn aanhangwagentje gaan kijken, de kachel was er nog (gratis dingen blijven soms langer staan dan dure ) en hij had dat loodzware ding alleen op zijn aanhanwagentje gesjouwd...

Het past perfect, we moeten het gat van de schoorsteen maar twee centimeter verhogen en het zal ok zijn... Het is een zeer mooi en modern ogend iets, maar het is inderdaad open, maar de vuurrooster om er voor te zetten was er ook bij... Deze namiddag ga ik Fré helpen om dat ding te plaatsen...Het is dringend, want ondertussen zitten ze ook nog met Kimberly die ziek geworden is...

een ongeluk komt nooit alleen...Ik bel zonet nog eens naar de bouwmaatschappij om de ernst van de situatie nog maar eens te beklemtonen, maar ze melden me dat het bouwverlof is...dus zullen wij tenhoogste op de nooddienst kunnen beroep doen, nooddienst die er is om dringende HERSTELLINGEN te doen, niet om een nieuwe ketel te plaatsen, wat nodig is...

Ik ga dus niet te lang bloggen, zodra Veerle terug is van het hospitaal (ze moet foto's laten nemen van haar schouder (je weet wel toen ze uit de boom viel) de pijn gaat niet echt weg, en van het minste dat ze doet komt de pijn weer op, ze zal waarschijnlijk moeten rustig zijn met die arm, dus ook daarmee nog eens zorgen... Probeer maar een een gezin drijvend te houden met een arm dat je niet mag bewegen...Fré doet wel veel in het gezin, maar als hij gaan werken is... Vandaag is er geen probleem, 't regent, dus kan hij niet werken in de tuinbouw.

Dat is een beroep dat nog veel meer onderhevig is aan weersomstandigheden dan de bouw. Wellicht wordt het volgend jaar beter, want dan zal hij veel meer in de tuinaanleg zitten, en daar is de regen niet meteen een stop. Maar als het zo erg regent kunnen ze nu geen onderhoud van grasperken doen, zeker niet waar het schuine bermen betreft, vorige week had hij echt schrik toen zijn machine met hem erbij begon weg te glijden... Gelukkig is er niets gebeurd, maar ze zijn toch moeten stoppen, het was niet te doen.

Vanaf volgend jaar zal hij meer in de particuliere tuinaanleg en tuinonderhoud zitten, daar zal er wellicht minder gevaar zijn bij regen, en zal men ook langer kunnen doorwerken. Je ziet dat die klotezomers niet alleen ambetant zijn om naar te kijken ! ook om in te werken !

Voila, ik ga stoppen, tot de volgende ?

Geen opmerkingen: