zaterdag, oktober 20, 2007

De nobelprijs

heb ik verdiend! De nobelprijs als rommelmarkter !
Het laatste kraampje voor de uitgang... Er lag heel wat dinges op tafel, en heel op het einde, drie boeken.
Natuurlijk moest ik die eens bezien, de eerste die ik in handen nam was Rudyard Kipling ! Toen zag ik op de kaft dat het hier een uitgave betrof van alle nobelprijzen literatuureluurderij...Ik keek nog eens, alle drie de boeken waren van die reeks, en madam die interesse bespeurde "20 cent voor ne boek! meneer!" "20 cent?" vroeg ik "ja, en ik heb er nog van die reeks"... Ze schoof drie grote dozen van onder de tafel, vol met boeken die nog in de verpakking zaten...
36 boeken, ik heb niet eens afgeboden, voor 7,20 euro een berg boeken en dan nog stuk voor stuk nobelprijzen... Toen ik de prijs berekend had, heeft madame nog drie keer de rekening zelf gemaakt... Meneer, je gaat toch niet voortvertellen dat je dat hier aan die prijs kocht hé ? Want ze was verbauwereerd toen ze de stapel bekeek voor die schamele 7 euros en 20 centjes...
Een man van het kraam er recht over ging naar zijn auto om een karretje te halen om mijn aanwinst te vervoeren...
Het was de echtgenoot van de dame aan wie ik ooit het adres bezorgde van een site over kralen en kralenverwerking... Je ziet, vriendelijk zijn brengt op !
Straks ga ik mij onledig gaan houden met het openen van alle kartonnen dozen, want ieder boek zit nog in een gesloten kartonnen verpakking, met uitzondering van een stuk of 6...
Het is ook qua afwerking een prachtige reeks...Zou mooi staan in een kast, maar is veroordeeld tot liggen in een stapel, want al mijn kasten zitten vol... Anny zucht...

Dat betekent dat ik voor weken aan de literatuur zit. En zeggen dat er naast mijn bed nog een stapel van een stuk of dertig liggen, en er staat nog een stapeltje in mijn werkkamer...Ik ga me toch ne keer een pozeke moeten onthouden van snuffelen in boeken...het risico wordt te groot dat ik er eens onder geraak...ze zouden me nooit meer weer vinden.

Bovendien is het hier schitterend weer ! We hebben weer na een lange tijd, onze zonnebrillen in de auto aangedaan! Dat is een van de beste dingen die we ooit kochten, zonnebrillen op sterkte, voor in de auto. Iedere winterperiode was vroeger een hel, want in de winterperiode zit de zon laag, en je zit daar dan achter je stuur te pieren... Hoeveel accidenten zijn er al niet geweest door de zon ? Het enige ambetante is, dat die brillen zo goed zijn! Klinkt gek ? Nee, het is namelijk zo dat je nogal eens vergeet dat je die zonnebril op hebt, en dan kom je een zaal binnen, en het is er precies hellestekedonker...

Tot de volgende ? Ik ga gaan wurmen in de boeken....

Geen opmerkingen: