dinsdag, juli 17, 2007

Grappig

Soms lachen we toch met een stomme kleinigheid.
Gisteren zat ik op het toilet, en hoorde Anny naar boven komen. Ik vroeg haar om attent te zijn op het WC-papier.
"Haal als je naar het toilet komt eerst een nieuwe rol uit." Normaal doe ik dat zelf, als ik zie dat de rol bijna op is, dan zet ik een nieuwe klaar, Anny doet hetzelfde. Maar nu zit ik met nogal veel pijn, en het toeval wil dat de voorraad bijna op is, en dat je dus héél diep in de kast moet gaan om een nieuwe rol te nemen.
Anny antwoordde me dat er nog een nieuw, ongeopend pak stond, en dat ik dat mocht openen...
En toe kwam ik op dat gekke idee...
Ik zei haar dat het verkeerd was om het oude papier steeds beneden in de kast te laten staan, kijk, ik heb heel oude boeken, en het papier daarvan wordt zo bros als iets, je moet heel voorzichtig een blad omdraaien, anders breekt het in stukken...Seffens halen wij een rol papier uit de kast die daar al zo lang in zit...dat het bros is geworden...
Wij hebben wel vijf minuten zitten lachen en fantaseren over dat brosse wc-papier...
En weet je, dat doet deugd ! Heerlijk zorgeloos lachen met een stomme kleinigheid.

Ik denk dat er in de Colruyt ook mensen zijn die lachen met mij... Nu en dan vraagt Anny mij om iets in de rekken te gaan zoeken terwijl zij de gewone dingen haalt met de grote kar.
Ik doe dat dan altijd zeer gewetensvol (Ik heb tijd, en heb maar dat te doen op dat moment) en zit dan alle producten te vergelijken qua prijs en efficiëntie. In de Colruyt kan dat betrekkelijk gemakkelijk omdat je niet alleen de prijs van het produkt hebt, maar ook de prijs per liter of kilo. Zo heb ik ook eens WC papier moeten (mogen) bij halen, Ik heb daar minuten over gedaan om alle etiketten te bestuderen, de prijs en de hoeveelheid vlletjes, en hoeveelheid laagjes papier ten opzichte van elkaar... Dan heb ik het voordeligste wc-papier meegenomen. Het is dat pak dat er nu nog steeds ongeopend staat... Hopelijk is het niet alleen de beste koop, maar ook goed...Ik veeg niet graag mijn poep af met schuurpapier....

Eigenlijk is dat nu een beetje de story van mijn leven...De tijd aangenaam vullen. Me niet vervelen, want dat zou voor mij Het Einde zijn. Ik doe daarvoor allerlei dingen, dingen die voor een ander wellicht vervelend zijn, maar voor mij tijd- op- vullend.
Ik doe dit niet altijd bewust, soms let ik er op als ik al een tijd bezig ben, dat zou ik vroeger zeker niet gedaan hebben...nu dus wel. Soms zit ik ook diepzinnige dingen te bedenken, zo kwam er gisteren een leuke bij mij op:
Weten dat er geen Hemel is, dat is de Hel...
Diep hé? Kun je eens op knabbelen.

En zo kom ik de dag door. Nu heb ik dus een nieuw speeltje: UBUNTU;
Ik ben gisteren bij die man geweest en kreeg een boeiende en uitgebreide demonstratie. Vandaag komt hij ubuntu bij mij installeren, naast mijn windows, zodat ik steeds terug kan vallen. Want ubuntu is heel interessant, heel compleet, maar ook héél anders. Ik zal opnieuw moeten leren kwampjoeteren... Het wordt weer precies zoals toen ik op het werk in Brussel een Pc meekreeg, en ik een document moest maken op pc, een belangrijk werk, van heel veel bladzijden... Ik had nog nooit op een pc gewerkt, en nu kreeg ik dat ding ook nog in losse onderdelen mee naar mijn bureau...
Ik heb waarschijnlijk alle records gebroken inzake telefoneren... Ik telefoneerde naar het hoofdbureau telkens ik vastzat, tekst kwijt was, iets haperde...ik denk dat ze ginder op den duur bang waren de telefoon op te nemen...
Nu krijg ik weer een nieuwe uitdaging, maar zonder brussel om op terug te vallen...Er is wel een heel degelijke helporganisatie, ook in het nederlands, die je binnen de kortste keren weer op weg zetten.(hoop ik...)
Maar ik heb weer een uitdaging ! Leuk
Nu moet ik naar Zingem; de waterdienst komt kijken naar het lek bij tanteke, dat alles in het kader van een vermindering van de kostprijs...Hopelijk lukt het...

Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: