vrijdag, juni 22, 2007

499 tanteke

Vandaag ga ik dus weer eens de was ophalen bij tante. Ik ga eerst langs bij Ivan om de post en eventuele betalingen voor het afrijden van gras en onderhoud van de tuin en dergelijke. Daarna naar de home. We hebben haar weer betrapt dat ze soms heel zinnig is, en soms heel erg dement. Het is moeilijk om te achterhalen of de dementie een poze is of niet... Nu ja, wat kan het ons schelen, maar het maakt ook zinnig werken niet makkelijker. Zo is er bv de kwestie van de tv, na enige tijd besloot ze toch een tv op de kamer te willen hebben. Nu blijkt iedere keer de stekker en de antenne uitgetrokken te zijn. Ze moet daarvoor op haar knieën gaan zitten onder de tafel, maar toch lapt ze het hem telkens weer. Ze kijkt toch niet zegt ze. Ik vraag moet ik hem weer laten wegnemen? Dat kost geld, dan zegt ze plots toch te kijken...
Nu ja, uiteindelijk is het haar geld, niet het mijne. Maar het lijkt allemaal zo oeverloos.

Gisteren is Bart langs geweest met zijn belastingsformulieren. Volgende week komt Luc om alles in te vullen. Dat is dan ook weer een gedaan werk.

Anders gaat alles redelijk goed hier, Anny sliep vannacht wel heel slecht, (ik ook)maar waar ik daar geen last van heb, en mij daar geen zorgen over maak, maakt Anny zich daar heel zenuwachtig in, en uiteraard slaap je dan nog moeilijker in. Bovendien lijkt ze 's anderendaags daar last van te hebben, terwijl ik dat echt niet gewaar wordt. Ik stel vast dat na één of meer slechte nachten, er dan telkens een komt waar in je slaapt als een roosje...dus niets om je zorgen over te maken. Maar Anny kan en wil niet zo redeneren, zij heeft haar slaap nodig zegt ze. Het helpt niet met te zeggen dat met het verouderen de behoefte aan slaap vermindert.

Mijn rug verbetert stillekens aan, het is nog niet zoals het hoort, maar het betert. Ik heb wel nog veel sneller dan vroeger pijn bij wat ik ook doe. Ik stel ook vast dat leunen op mijn armen terwijl ik zit, niet meer dat soelaas biedt van vroeger. Hopelijk komt dat nog terug, anders zal ik weer mijn systeem van leven moeten aanpassen aan de nieuwe situatie, en de perioden van tekenen en dergelijk nog korter maken en/of in verscheidene keren inrichten per dag.

Gisteren heb ik Kortrijk gezien, letterlijk ! Toen ik bijna in Kortrijk was, stond daar een bordje dat de doorgang verhinderd was, omleiding, een pijltje naar links. Ik dus naar links, na dat pijltje geen enkel pijltje meer gezien, ik zat in the middle of Nowhere... Nu ja, gestopt en de weg gevraagd aan een lieve dame, en ja, we reden Kortrijk binnen, recht op een bordje doorgang verhinderd, werken, geen omleiding voorzien... wij zo vlug mogelijk (dus al na een km of 3, ons aan de kant gezet, en op de kaart gekeken, ja, langs daar kon ik er geraken, vijfhonderd meter verder...werken, omleiding zonder wegwijzers... enfin, om het kort te houden ik heb in het totaal 6 keer voor werken moeten omrijden... Het ergste moest echter nog komen! Toen wij eindelijk het nieuwe doktersadres bereikt hadden...stonden wij voor een gesloten deur. Ik heb 's avonds de dokter opgebeld, en volgende week mag ik nog eens gaan. Ik heb besloten er via een grote omweg naartoe te rijden, de weg die ik nam in het terugkeren...Hopende dat tegen dan er ook daar geen werken zijn.......

We waren gisteren voor de 11.237° keer heel dicht tegen een echtscheiding, ik en mijn Anny... Dat is telkens zo als Anny de kaart moet lezen... Ik las dat dit een algemeen erkend verschijnsel is, dat vrouwen moeite hebben een kaart te lezen en om te zetten naar de verkeerssituatie, dus ik vermoed dat wat gisteren (weer eens) in mijn auto gebeurde, in veel auto's gebeurt... Vermoedelijk is dat het succes van de gps systemen?????????

Het gekke is dat de gps systemen allemaal de weg vertellen met een lief vrouwenstemmetje...Reden genoeg dus om aan de juistheid van een gps te twijfelen?

We waren gisteren heel dicht bij Bart zijn werk, maar daar hij verhuist is van atelier, weet ik het niet juist zijn, maar het moet daar ergens in de omgeving van de industriezone zijn aan het vliegplein. Bart heeft nu een expositie lopen in Brussel, van Design Vlaanderen, en nog een andere in Kortrijk zelf, ook via Design Vlaanderen.Het is leuk fier te kunnen zijn op de prestaties van je telgen ! Ik zou er gadomme een dikke nek van krijgen, ook al heb ik daar heel weinig verdienste aan, hij doet het, niet ik...maar niettemin....

Voila, ik ga sluiten, zondag zal er wellicht geen blog zijn, ik ga op bezoek bij Jef, de versgepensioneerde collega van Aalst...

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: