maandag, mei 07, 2007

regen, regen regen

De lucht zit met grijze wolken bezwangerd, en vannacht heeft het enkele keren geregend.
Het is heel anders nu, alles toont veel somberderderder. Ik kan het niet helpen, maar ik hou veel meer van de ZON, niet alleen is alles mooier, lichter, maar ik heb gewoonlijk minder pijn en dat is voor mij ook the sunnyside off live....

Ik zit weer te werken aan de pyrografie voor Luc's dochter. Met het vernissen waren er bepaalde tonaliteiten van bruin die verdwenen waren of sterk verminderd waren. Ik wil die tekening hebben naar mijn smaak, dus zonder verlies van kleur. Ik heb nu zitten zoeken of ik het nog kon herstellen, ondanks de vernislaag...en ik denk dat ik de oplossing gevonden heb (zelfs twee oplossingen), maar alle twee zeer langzaam uit te werken. Je kunt het niet bespoedigen, anders verbrand je de vernis, wat uiteraard niet de bedoeling is. Ik ga niet beginnen je met de werkwijze en de voorbereidingen te straffen, het is nogal complex, bovendien is dat het geheim van de brouwer...

Wel heb ik daardoor ontdekt dat er wellicht een heel nieuwe vorm van pyrografie open komt te liggen, met een verrassend uitzicht.

Binnenkort ga ik ook verder wroeten aan mijn kalebassen. Ik hoop dat ik ook daar luk in een totaal nieuw beeld van kalebas-verwerking...Maar ook daar is het een langdurig en moeilijk procedé.

Je hoort het, ik heb, ik ben, weer in gang geschoten. Ik ben blijkbaar weer een beetje uit mijn dip(ke)... Ik heb geen idee wat er was, ik had gewoon geen lust om iets te doen, het ging me niet af.

Bart is gisteren langs geweest, ik had voor hem bobijnen wol gevonden op de rommelmarkt, en hij is langsgekomen met vier jonge kiekens, twee vethanen en twee leghennetjes... Dat zijn de restanten van het lesmateriaal van Els in de kleuterklas. Bart kan ze niet houden, wan hij heeft geen tweede hok om de kiekens tijdelijk te laten wennen aan zijn kippen. Doe je dat niet, dan betekent dit onvermijdelijk moordpartijen onder de kippen, en de vier halfwas kippetjes zouden het geen dag uithouden. 't Zijn kiekens hé ! En kiekens zijn echte moordenaars als ze niet aan elkaar gewoon zijn, of als er een gekwetst is...
Hier zitten ze nu, in het hok van de andere kiekens, zichtbaar maar door kippengaas afgeschermd van de oudere kippen. Daar moeten ze zowat twee weken blijven, tegen dan zullen de kippen vertrouwd zijn met elkaar, en zullen ze ook elkaars geur hebben aangenomen. Wel zullen ze helemaal onderaan de maatschappelijke kippenladder moeten beginnen, dat wil zeggen dat ze als laatste aan de bak moeten komen, of anders worden ze gepikt.
Luc (vis) komt binnen, dus we gaan morgen wel weer komen bloggen... Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: