woensdag, april 25, 2007

terug van weggeweest 2

Oef, twee heerlijke maar zware dagen zijn weer voorbij...Wgaan pogen om weer in het normale en kalme ritme van alledag terug te vallen. Maar simpel is dat niet; er lagen hier pakken post (en betalingen om te doen) we kregen een mailtje dat Luc (courgette) nu opa is, wat wil zeggen dat ik eens vlug aan 't werk zal moeten om die pyrografie af te krijgen, enz...enz...
In Oostende heb ik heerlijk eens kunnen babbelen met mijn oude collega's over de tijd van toen, en hoe het nu gaat. Maandag, toen iedereen weg was naar Ieper, heb ik een klein wandelingetje gedaan op het strand...Voor wie vertrouwd is met ons zeetje, van de ene golfbreker naar de volgende, wandelen op het harde natte zand...Ik raakte bijna niet terug aan Ravelingen... PIjn ! PIJN !!! Maar gelukkig, zoals momenteel steeds, dankzij de nieuwe medicatie, was de pijn na een rustpauze weer doenlijk. Dinsdag ging Anny met de groep mee naar Brugge voor een mooi en uitgebreid bezoek, en met o.a. een ontvangst door de gouverneur zelf. Ik ging op bezoek bij mijn twee zussen. Lieve heeft me beloofd om ook eens op bezoek te komen ! Hoop doet leven, en dus gloei ik nu van de hoop, een hele gloeiende hoop dus.

Gisterenavond was het een uitgebreid menu, met afscheid van Wilfried als Voorzitter, en welkom aan de nieuwe voorzitter Thieu. Het eten was lekker, maar in iedere schotel waren er asperges...Nu, dat is lekker, maar ik vind asperges nu echt niet zOO lekker als je sommige mensen hoort zeggen... De wijn was wel lekker, maar ja, als je in een gezellige groep zit, dan durf je wel eens wat meer te genieten dan eigenlijk goed is, en vanmorgen had ik een houten kop...Na het ontbijt was het gelukkig al over.

Thuisgekomen heb ik direkt mijn korte broek aangetrokken en een fris t-shirtje...het is snikheet. Hopelijk is dat geen voorbode van weer zo'n zomer als vorig jaar, toen wij heel veel buien kregen, en de zomer eigenlijk meer in de herfstststst te vinden was dan in de eigenlijke zomer...Van mij mag het iedere dag een sla-vlaagje doen, maar dan nog liefst 's nachts, zodat de warme zonnige dag en het malse regenbuitje van 's nachts zorgen voor een heerlijke vruchtbare zomer...Allee, ik vraag niet veel....

Ik ga stoppen, want er is nog heel wat te doen voor we weer een beetje op ons effen zijn...
tot de volgende ?

Geen opmerkingen: