donderdag, april 05, 2007

Mooi maar fris, en weinig vis...

Maar wellicht schrijf ik het verkeerd, volgens de onnavolgbare Ben Crabbé in de quizz Blokken, moet je zeggen Mooi maar fres en weinieg ves...
Nu hij dat gezegd heeft om zichzelf te verschonen voor een verkeerd gestelde vraag, moet hij die té gekke uitspraak al regel blijven hanteren...Hilarisch !
Hij was al een barbaar op gebied van fauna en flora, maar nu verkracht hij onze taal ook nog ! De kemel !

Enfin, dat was niet waarover ik het wou hebben, gisteren aan het water was het frisjes, ik zat tamelijk goed beschermd, maar Luc moest een paraplu zetten om zichzelf wat uit de koude wind te zetten. Bovendien was er bijna niets te vangen... We vingen elk een karper van bijna één kilo, en Luc nog twee blieken, en dat was...nee ! niet alles ! Ik ving een zestal stekelbaarsjes en Luc wel 30 ! Die rotdingen zijn vorig jaar voor het eerst opgemerkt in deze privé-vijver, en nu zitten er blijkbaar massa's. Hoe komt er in hemelsnaam plots een nieuwe vissoort in een vijver ???
Onder vissers loopt de verklaring dat die door reigers worden overgebracht. De reiger zou ongeweten een sliert eitjes aan zijn poten hebben en deze verliezen in een andere vijver??? Ik weet het niet. Eén ding weet ik wel, we merken regelmatig dat er plots nieuwe vissoorten op duiken in een water. Het is zelfs zo, dat als je een voldoende grote vijver maakt, en je laat die enkele jaren onbeheerd achter, dan zul je in de meeste gevallen vaststellen dat daar één of zelfs meerdere soorten vis in zitten...Verklaring ??? Wie het juiste antwoord weet mag me dit melden.
Eén antwoord is alvast mogelijk: Er komen soms visregens voor! Dit is wetenschappelijk vastgesteld (maar niet uitgelegd) soms bij een stortbui, stelt men vast dat de grond vol met neergeregende kleine visjes ligt. Maar dit verschijnsel is zo zeldzaam dat het onmogelijk als verklaring kan gelden voor al die magisch gevulde vijvers.
Dus: ik wacht op jou uitleg !

Vannacht heb ik geslapen als een verksken, het ene oog zag het andere niet (??? stom spreekwoord hé? Iets zoals op je twee oren slapen ????)
Kijk, dat is één van de grote verschillen tussen mij en Anny. Als Anny eens een nacht niet of niet goed kan slapen, dan is ze daar ellendig van, en jaagt zich daar over op, met gevolg dat de kans op inslapen nog kleiner wordt. Ik niet, kan ik vannacht niet slapen, dan zal ik morgen of overmorgen wel mijn schâ inhalen... Dat laat me koud. De reden van het niet slapen is soms ambetanter: pijn... Maar vannacht dus goed geslapen !

Vandaag moeten we weer eens naar tanteke, de was ophalen en zo... Ik hoop dat ze nog steeds in redelijk goede staat is, en vooral, dat ze welgezind is...Want ik heb schrik ! Er was daar een bezoeker (voor iemand anders) die haar zegde dat haar buur daar ook zat. Tante weet dat die buur in een home zat, en ligt al sinds jaar en dag in vlammende ruzie met die vent. (de dikke vandaele: vent: gesneden ezel)
Haar eerste reactie was: "Zit ik hier ???"...'t Zou dus kunnen dat ze zich nu met hand en tand verzet tegen haar verblijf... En er is helaas geen andere oplossing voor haar...Maar tot op heden besefte ze dat niet, nu dus misschien wel. Ik hoop dat haar korte termijngeheugen, die haar stillekens in de dementie voert, haar nu welgezind is, en haar dit ook laat vergeten...

Ik teer nog altijd op dinsdag, op het bezoek van Claude! Tsjonge, wat een mooie en gezellige dag was dat voor ons ! Ik heb het al gezegd (en geschreven) dat voor ons ieder bezoek een evenement is, iets speciaals, maar dàt bezoek was iets dat op een nog hoger échelon staat ! Claude was sinds 1960 verhuisd naar Mortsel, ik heb hem daarna nog een paar keer ontmoet, zeg maar dat het 45 jaar geleden was dat we elkaar nog eens hoorden of zagen. Ik heb nog één keer van hem gehoord, maar was dat zelfs vergeten, Claude bracht het terug in mijn herinnering: Hij deed zijn militaire dienst in Soest (Duitsland) en Pierre,mijn broer, was daar boeffer (BV = Beroepsvrijwilliger). En inderdaad, Pierre heeft me verteld dat hij Claude gezien had. Wat ik mij al helemaal niet herinnerde was dat Pierre blijkbaar Claude eens een avond bij zich thuis had uitgenodigd...
Gek, nu en dan schieten mij nog dingen te binnen die Claude me vertelde, en van sommige die ik vergeten was, begin ik mij nu plots details te herinneren die Claude niet vertelde.Dus echt vergeten waren die feiten niet, ze zaten alleen zo diep, zo ver, dat het nodig was ze op te graven (manu militari) om ze opnieuw te herinneren. Ik vermoed dat bij Claude nu hetzelfde proces aan de gang is, en dat hij, terwijl hij bezig is aan zijn treinen of zijn boten, het bezoek te herknabbelen...
Hedwig zal als ze dit leest, wellicht Claude er bij halen, en vragen of hij dat inderdaad ook heeft... Want het is Hedwig die de computerfreak is daar ten huize.

Vandaag voel ik mij redelijk, en ik heb Anny ook nog niet gehoord over haar schouder, blijkbaar is het weer duidelijk aan 't beteren, als onze twee barometers het gelijktijdig melden, dan zal het wel juist zijn zeker ? Ik zou eens moeten bellen naar Suzanne, zij is ook in het bezit van zo'n snertbarometer...

Of heeft iedereen dat met ouder worden???

Ik zit te broeden op een blogje in sf- stijl. Science Fiction...Misschien lees je dus binnen enkele dagen weer een blogje in een totaal ander schrijfstijl...

tot de volgende,

Geen opmerkingen: