donderdag, april 26, 2007

mafmafmaf

Gisterenavond tot 1 uur 's nachts, wakker gelegen met buikkrampen, 3 keer gesch..., en dat alles begon pas na , nà het innemen van mijn medicament om te kunnen sch......Om er de schijt van te krijgen !
Vanmorgen, doodmoe wakker geworden, en eerste werk: gaan sch... Wat hier nu voor deze pc zit, is een soortement leeg omhulsel. Nogal een geluk dat ik een dik vel heb, of er bleef niets over dan wat beenderen...
Enfin, na het nutten van twee koppen koffie (koppen??? nee: tassen!) ben ik nu weer wat mens geworden. Anny is zo juist met Veerle boodschappen gaan doen, dat betekent dat ik alweer van één job af ben...
Ik heb gisteren nog een laagje vernis gegeven aan de pyrografie voor Luc's dochter, die net bevallen is van een dochter: Rosanne, 4 kilo en centiemen, een blomme van een baby dus... Vandaag ga ik dan heel voorzichtig en met zeer fijn en ver versleten schuurpapier de vernis glad schuren, en een nieuwe laag geven...Dit moet nog enkele keren, tot er een zachte en volkomen vlakke oppervlakte ontstaat. Nadien zou ik die nog kunnen polieren met witte (kleurloze) boenwas, maar daarvoor moet de vernis eerst maaaaaanden oud zijn, dus dat zal voor de danmalige eigenaar zijn...
Je zou me hier moeten zien zitten, in shorts en met mijn blote voeten op de grond. Het is weer een warme dag aan 't worden. Ik heb daar niets tegen, want gewoonlijk heb ik dan minder pijn. Nu echter zit ik nog in de recuperatie-fase van eens op vakantie geweest zijnde...
April is al weer bijna voorbij... en het is alsof het nog maar pas nieuwjaar was. Toen ik bij mijn collegae was, stelde ik vast dat iedereen die ervaring had...'t moet dus wel zijn dat de dagen en maanden en de jaren sedert enige tijd ongemerkt ingekort worden... Ik schreef enkele blogs geleden dat wij er niet meer zo oud uit zien als vroegere mensen op dezelfde leeftijd, dat is daarmee dus verklaard ! Hun jaren waren toen nog véél langer dan de onze nu ! Als het zo verder gaat, zullen de mensen nog in luiers rondcrossen als ze al afstuderen op de univ... Het is geen wonder dat de scholen steeds moeilijker worden, ze geven al veel minder uur les per dag, en de dagen zijn ook al zo veel korter... Loont het nog de moeite om te gaan???
Heb jij ook die ervaring? Gek hé ?
Toen we jong waren, en we hadden eens enkele uurtjes zonder werk, dan duurde dat zo lang, precies zoals wachten lang duurt...en nu we eigenlijk niets meer echt te doen hebben, alleen nog wat we graag doen en willen doen, zonder druk, nu zijn de uurtjes zo kort geworden dat wij weer onder druk komen, druk die we eigenlijk zelf opleggen aan onszelf...

Toen ik maandag op vakantie trok, zag ik dat mijn lindeboom hier en daar een blaadje begon te ontplooien, nu staat hij al in een fris groen kleurtje, vol met nog veel te kleine blaadjes...Zodra die blaren volgroeid zijn, zal de boom een volle massa groen zijn, waar je hier en daar een donker, bijna zwart gat in ziet. Donker omdat het licht niet meer tussen de dikke bladerbos heen raakt. Alles is plots in een versnelde groei gekomen, en ik zag gisteren dat de prachtige bladeren van de acanthus in mijn tuin al een beetje af-hingen, gepakt van de zonnewarmte, of van de droogte van de grond. Ik hoop dat hij er doorkomt, en de moeilijkheden doorstaat, want het is het prachtigste blad van mijn tuin. Mocht je een cultuurbarbaar zijn, je vindt de acanthusbladeren terug op heel veel beeldhouwwerken, en meest van al in de kop van pilaren. Het blad is zo mooi, dat het blijkbaar door vele eeuwen heen de beeldhouwers inspireerde.
Van planten gezeverd, mijn suidafrikaans bloempje dot het ook goed...Er staan nu al 3 stengels in bloei ! Hopelijk krijg ik ook zaadvorming, dan kan ik proberen bij te kweken! Het is inderdaad een mirakelplant ! Ik heb een wond(je) aan mijn vinger, dat begon te zweren, ik heb er van dat bladsap opgedaan, één keer, en alles geneest voorspoedig, de ontsteking is weg...

Voila, ik ga er mee stoppen...tot de volgende ???

Geen opmerkingen: