zaterdag, april 07, 2007

17000 ????

Ik heb staan aanschuiven in een hele sliert auto's, tot den peet die "seinwachter" was zag dat er een paar automobilisten aanstalten maakten om eens uit te stappen... Ik heb in het terugkeren in die bende wieleridioten gezeten...
Het leuke is dat geen een van die mannen op een wettelijke manier op de baan rijdt, en dat de flikken (Féderation Libre des Imbéciles Casqués) dan nog het "verkeer (d))" leiden. (Of is het lijden ?)

Probeer morgen maar eens die kleine diets te maken dat de fietser rechts en/of op het fietspad moet rijden...

Maar wat wil ik daar nog papier over vuil maken? Zolang het nieuwsblad denkt dat dit een vorm van publiciteit is, zal er niets veranderen... En we hebben er toch een klein puntje profijt aan ook ! We zitten wel gekloot met al die omwille van de koers geklasseerde kasseien, ieder jaar wordt op het parcours ieder putje, ook het kleinste, dicht gemaakt opdat de coureurs toch niet zouden schokken buiten de gekalsijde stroken... (Gek hé kassEIen en gekalsIJd...verklare wie 't verklaren kan)
('t gaat pertang over dezelfde stenen !)
Ieder gemeente zendt in de week voor de ronde van Vlaanderen zijn arbeiders uit met alle zwaar materiaal om in ieder putje een klak teer te gieten. Dus, met andere woorden, we moeten gemeentetaks betalen voor de publiciteit van 't Nieuwsblad...Zou er nu geen een politieker zijn die dit leest ???? Hééé ! daar zit geld in hoor !!!of misschien op zijn minst een gunstig artikelke vlak voor de kiezing...of krijg je dat nu al ? Want ook uw eigenbelang zal wel een streepke voor krijgen op het balang van de gemeeschap zeker ????

De week is al weer voorbij...Hoe ouder ik wordt, hoe korter de weken worden. Als dat zo voortgaat, dan komt er een tijd dat de mensen hooguit nog de tijd hebben om héél vlug uit het bed te springen en dan weer inspringen.Boem ! Dag alweer weg...
Dat wordt een ramp voor de jonge mensen !

Ik heb op de rommelmarkt het originele boek van Robert en Bertrand gevonden ! Je weet wel, waar Willy Vandersteen jàààààààren later een stripreeks over uitbouwde ! Er staan mooie pentekeningen in ook ! Ook een atlas van 1939, met de kaarten van de landen...Een tijdsdocument, want de kaart van Duitsland in de kaart van Groot Duitsland met het stuk Oost Pruisen (Polen) er bij gevoegd... Heel lang is dat boek niet correct geweest...onmiddellijk daarna begon de oorlog, en was alles in ijltempo, zowat iedere dag te hertekenen... De uitgever van dat boek moet nogal gevloekt hebben toen hij zag hoe zijn werk al na enkele maanden waardeloos werd...en nu blijkt dit plots een document uit een zwart stuk van de geschiedenis...

Ik ga stoppen, 't is voor mij ook week-end, en dus rust ik uit... Ik weet wel niet waarvan, want ik kan -helaas, driewerf helaas - niet veel meer uitspoken... Een beetje prutsen en tekenen.

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: