vrijdag, maart 02, 2007

't is zover

Vanmorgen waren Anny en ik vlug de boodschappen gaan doen, want deze namiddag moeten we haar schouder laten "fotograferen en co"
Toen we juist thuis kwamen, mijn pc was nog niet helemaal opgestart, kreeg ik al een telefoontje van Zingem...
Het was de buurvrouw, in paniek, ze zagen tante op de vloer liggen, maar ze kon niet recht en de deur was op slot...
Mijn pc laten aanstaan, en vlugvlug in de auto en naar Zingem.
Ik hoop dat ik onderweg niet geflitst ben, want voor één keer heb ik te vlug gereden...
Toen ik daar aan kwam, kon ik met mijn sleutels ook niet binnen...Tante had ondanks ons herhaald verzoek toch de sleutel op het slot laten zitten...
Ivan haastte zich achter een hele bak met tournevis'en, en eerst geprobeerd met wat te lutsen, maar dat ging niet. Dan hebben we het slotplaatje afgevezen, en dan zagen wij de sleutel duidelijk zitten, en wisten we ook hoe wij hem moesten proberen recht te zetten. Dat lukte, haar sleutel uit geduwd, en met mijn sleutel de deur geopend.

Tante lag daar, gelukkig had ze de verwarming al aangezet, en zoals gewoonlijk veel te warm, wat nu een zegen was, ze had geen kou. Ze kon echter niet recht gaan zitten. Ze zei dat ze geen pijn had, maar doen we haar toch rechtop zetten, klaagde ze van haar heup. We hebben haar dan (buurvrouw en ik) tot op de zetel gedragen en zo voorzichtig mogelijk neergelegd. Ondertussen was de huisdokter ook al opgebeld.
Na onderzoek vreesde de dokter voor een haarscheur in de heup, en daar tante niet meer recht kan, kan ze ook echt niet meer thuis blijven... We hebben dan beslist ze te laten hospitaliseren en deze namiddag komt de ziekenwagen haar ophalen en wegdoen naar Maria Middelares...

We hebben alles gedaan wat we konden, maar nu kunnen wij haar echt niet meer thuishouden. Wij hebben haar wel beloofd dat ze terug naar huis kan als ze weer wat beter is, maar wellicht is die kans héééél klein...Maar dat was de enige manier om tante kalm te houden en haar te overtuigen dat we haar niet laten vallen...

Natuurlijk zit ik nu dubbeltoe te typen...Ik zal dus maar stoppen...Ik weet niet of ik morgen tijd zal hebben om te bloggen...dus u niet ongerust maken als er een paar dagen stilte is op deze gazette van Mater en omstreken...

tot de volgende (wanneer ????)

Geen opmerkingen: