vrijdag, maart 23, 2007

Miljaardemiljaar

'k verrekke van de pijn...Wellicht doet dat weer er ook geen goed aan, maar het is nu al enkele dagen dat de pijn blijft zitten. Het is geen ontsteking, 't klopt niet, maar de pijn blijft op hoog niveau...
Niet over zagen, dat helpt ook niet.

BELANGRIJK NIEUWS !!!
Na al die jaren ons opgezadeld te hebben met misinformatie, heeft men nu eindelijk ontdekt dat een mens niet dom of slim geboren wordt !
Je wordt geboren met of zonder bepaald talenten, maar ook als je zonder dat bepaald talent geboren wordt, kun je het leren, kun je je HERSENEN WIJZIGEN, je hersenen dwingen zich aan te passen aan de vraag !

Dat is het belangrijkste nieuws van jaaaaaren ! Smijt dus maar het idee over boord dat iemand geen enkel benul heeft van muziek! Hij/zij kan het leren, kan zijn hersenen dwingen zich te vormen tot die bekwaamheid. Je zult dan geen getalenteerd musicus zijn, maar een technisch goed onderlegd musicus wel ! En dat geldt voor alles !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uiteraard zal de ene mens meer inspanning moeten doen dan de andere, maar het is dus niet onmogelijk !

Dat betekent onder andere dat het bijzonder onderwijs zich zal moeten aanpassen aan dit nieuwe gegeven! Men zal de manieren om iets te leren anders moeten doen, om ook hersenen die nu geklasseerd worden als "'t zit er niet in" om te vormen tot hersenen waar men het in gevormd heeft !
Zeg me dus niet meer: ik kan niet tekenen, ik wou dat ik dat ook kon, maar ik heb het niet in me...Zeg nu: ik heb dat talent niet, maar ik zal mijn bekwaamheid vormen !

Hoe doe je dat ? Door telkens de lat iets hoger te leggen voor je zelf ! Een simpel voorbeeldje: je vult graag kruiswoordraadsels in, maar je zoekt er die soort uit die je makkelijk aan kan, neem bv met drie sterren...wel, neem dan kruiswoordraadsels met 4 sterren, en dwing je hersenen tot dat hoger niveau !Je zult zien, na een tijd zal je 4 sterren een makkie vinden ! Je hebt dan je hersen gedwongen tot een nieuwe hogere bekwaamheid !
En wat minstens even belangrijk is, deze mogelijkheid om je hersen om te vormen is niet gebonden aan de leeftijd !
Dat betekent dat je met ouder worden niet moet achteruitgaan krabben ! Je moet je zelf voortduren blijven trainen tot hoger niveau !
Het is bovendien bewezen dat die werkwijze ook een barrière vormt tegen dementeren !
Doen dus, hoe jong of hoe oud je ook bent !!!
Hou ook rekening met dit nieuwe inzicht in de opvoeding van je kinderen, leer hen dat ze de lat steeds een streepje hoger moeten leggen om te komen waar ze echt willen komen ! Als je getalenteerd bent, betekent dat alleen dat je voor dat bepaald iets veel minder inspanningen moet doen dan een ander, maar dat evengoed iedereen dat kan ! Heb dus maar géén superioriteitsgevoel meer, of minderwaardigheidscomplex ! Je kunt het net zo goed als de ander, de ander kan het net zo goed als jij !

Prachtig toch !

En het bevestigt wat iedereen wel eens aanvoelt...

Ik ga stoppen voor vandaag, je hebt al genoeg om eens van wakker te liggen, om eens bewust te worden van al je mogelijkheden !

tot de volgende

Geen opmerkingen: