zaterdag, februari 24, 2007

oh wot eu bjoetiefoel morning

Ik heb de zon gezien...net...toen ik het rolluik omhoogtrok in de badkamer, zag ik op de tegenoverliggende muur het felle licht van de zon ! Toen het rolluik hoog genoeg was om zelf e zon te zien, was ze al weer weg, en ze is nog steeds weg, en nog steeds, nog steeds steeds ....

't Heeft zelfs al wat geregend, niet erg, maar toch. Dus mijn titel ziet er uit alsof het terecht zal zijn: alleen in de morgen was het bjoetifoel...

Ik heb gisteren geprobeerd om pyrografie te doen op dat palingvel, maar dat gaat dus niet...Het stinkt wel verschrikkelijk. Ik kijk uit naar andere soorten van ondergrond, mocht er iemand onder u in het bezit zijn van stuk(ken) leder, die niet of niet te donker is gekleurd, dan ben ik altijd liefhebber ! Op leder is het zeker mogelk te branden, maar je moet (zoals telkens) je techniek aanpassen aan de ondergrond. Op leder is het blijkbaar niet mogelijk te werken met schaduwen, tenminste, ik heb nog nooit voorbeelden er van gevonden, dus wil ik zelf experimenteren...of wat dacht je ?

De pijn is vandaag al bij al redelijk, maar op de rommelmarkt te Deinze heb ik verschrikkelijk af gezien. Ik voel dat ik steeds eerder aan die te grote pijn kom, wat uiteraard je doen en laten steeds vlugger belemmert. Ik moet steeds meer dingen verdelen in kleine beetjes. Zelfs naar de TV kijken moet ik op twee, drie manieren doen. En als ik bezoek heb, en enkele tijd bij en aan tafel blijf zitten, dan bekoop ik dat ook al... Niet dat je nu moet nalaten op bezoek te komen, in tegendeel, hoe meer hoe liever, maar neem het me dan niet kwalijk als ik wat van de stoel naar de zetel trek enzovoorts....

Ik ben weer aan 't zagen,sorry ! Ik zal 't nooit meer doen. Je hebt al meerdere keren gezien dat ik me erger aan dat natte voorjaar...Nochthans heb ik ook aan natte voorjaren goede herinneringen. Ik herinner me dat we ooit zo'n archi-slecht en nat voorjaar hadden, dat de voetpaden in het bosje voor onze deur onder water stonden, en dat hele stukken bos vol water stonden. Als je goe kijkt kun je de sporen daarvan wellicht nu nog zien, want toen hebben ze een deel van die voetpaden opgehoogd. Onder ander dat wegeltje van aan 't bruggetje tot aan de Armesnonville... In dat verzopen bos hebben Claude en ik heel wat uren gespeeld. Wij hadden uit een stuk balk een boot gemaakt. Heel simpel, we hadden aan de voorkant twee spieën afgezaagd, zo dat we een boeg hadden... en van een kapotte wekker hadden wij een motor gemaakt die wij boven op die balk hadden gemonteerd. Met aanbouw van stukken meccano (van mij) en Tecnic (van Claude) hadden we langs beide zijden een rad gemaakt, en onze mississippiboot was klaar. Nu en dan was het water wat dieper dan onze laarzen hoog waren, en dan liep het ijskoude water onze laarzen in... We hebben maar één keer natte kousen gehad, want daarvoor kregen we serieus onder ons voeten...Dus in het vervolg stonden we met ons blote voeten in die laarzen in dat ijskoude water, met onze kousen in onze broekzakken...
En nu zit ik te zagen... Wie weet is er hier en daar nog ergens een stel sloebers die in die modder en watermassa zit te spelen...Alhoewel, ik zie de jeugd niet veel meer echt spelen...
Allee, laat het dan maar regenen hé, ik zal daar ook niet meer over zagen.
tdju, als ik nog veel van die "goede" voornemens maak, weet ik binnenkort niet meer waarover ik nog moet schrijvelen....

tot de volgende ?

1 opmerking:

Anoniem zei

toontje,
lees ik daar van armenonville in den bos van oostende
wist je dat ik daar om de 2 mazanden vergadering heb met volk van iwv
industriele werken verstraete.
dat is een bedrijf dat zijn zetel heeft in jabbeke. een afdeling heeft zijnmaatschappelijke zetel in de watermolenstraat in oudenaarde maar alle mannen zijn van oosten of daarrond.
omdat het in mijn jachtgebied ligt vergadrin ik dus voor mijn werk de zaterdagmorgen in mijn hoofddelege zijn stamcafe...
niet te geloven...

so l ong