zondag, februari 04, 2007

mist en zon

Toen we vanmorgen naar Gent reden naar de rommelmarkt, was het onbehoorlijk mistig... En je ziet dan die wielerterroristen pas op het laatste nippertje opdoemen...geen licht, want dat is gewicht dus uit den boze...
Toen we vanmiddag terugkwamen, kwam de zon er door, en we kwamen thuis in een heerlijk -zon beschenen Mater.
Als ik nu door het raam kijk, zie ik amper nog een zweempje van mist die den einder zacht verdoezeld. Maar warm is het zeker niet. Misschien een wat normaler temperatuur ? Vanmorgen zag ik in nederland toevallig nog een stuk van een discussie over Het Weer... Twee beweerden dat de mens oorzaak is van de klimaatsverandering, maar werden teevast aangevallen door een derde die beweerde dat we gewoon nog altijd uit het dipje van de kleine ijstijd van enkele honderden jaren geleden aan 't kruipen zijn...En we moeten toegeven dat voor die kleine ijstijd hier nogal wat wijngaarden waren, die toen verdwenen zijn... Op den duur weet een mens niet meer wat te geloven...
Ik ben geen professor, maar ik herinner me de tijd dat in Londen duizenden doden waren van de smogg...Mist met zwaar vervuilde lucht... Men heeft dan maatregelen genomen, en nu hoor je nooit meer van die smogg...Dus is de vervuiling, alvast in Londen, heel wat minder dan toen...En als dat in Londen zo is, dan zal dat hier ook wel het geval zijn... Dus dan zou de klimaatsverandering reeds veel vlugger moeten ontstaan zijn? Of niet ??? Ik weet het niet, en ik weet ook niet meer wat ik er moet van denken... Is men nu niet bezig met de toevallige weerswijziging te gebruiken om ons van alles en nog wat op te leggen??? Een beetje zoals Gaia doet ten opzichte van de dieren??? Overdrijven en beelden zo monteren dat alles er echt verschrikkelijk uit ziet ???

Nu ja, dat we allemaal wat doen om minder te vervuilen zal zeker niet slecht zijn, maar of dat weer er nu iets mee te maken heeft ??? En ik maak me eerlijk gezegd veel meer kwaad in de afval die ik zie langs de wegen dan over de rook boven de amerikaanse en chinese staalbedrijven... Want dat is de ver van mijn bed show, die blikjes en flesjes zie ik liggen in de graskant ! Ik begrijp die mensen niet ! Ze komen hier massaal wandelen en fietsen en picnicken om onze mooie Vlaamse Ardennen te zien, en laten dan al hun vuil achter om dit landschap te vervuilen??? Begrijpe wie het begrijpen kan! Toen ik nog gezond was, gingen Anny en ik grote trektochten doen in Frankrijk, Schotland en zo, en aan onze behoorlijk zware rugzakken hing er dan steeds een plastic zak, enkel en alleen om de lege blikjes en andere resten van onze maaltijden mee te nemen tot waar we het konden in een vuilbak stoppen... Zelfs meer dan dat, soms raapten we blikjes op, om ze nadien in een vuilbak te kunnen stoppen...

Enfin, ik ga mij niet dik maken (ik ben al dik genoeg !)

Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: