dinsdag, februari 06, 2007

eten ??

Sinds meerdere dagen eet tante niets meer, of bijna niets meer... We vonden haar eten weggestopt in de veranda, de oudste al met een mooi groen schimmelmanteltje aan... Ik heb contact genomen met haar dokters, en men zal haar een antidepressivum bij geven, om zo misschien haar levenswil weer wat op te peppen...

Ik ben verdorie tegenwoordig meer bezig met al die dingen dan hier thuis met het onze. Een mens vraagt zich af of het wel zin heeft. De huisdokter zei dat tante als ze zich zelf goed verzorgt nog wel een paar maand kan leven...Leuk hé ! 't Is om je meteen niet meer te verzorgen ! Als het toch maar gaat over een paar maand onder of boven, in een staat waarin je zelf eigenlijk niets meer aan het leven hebt... Dat doet me denken aan een an mijn groottantes die ze nog zouden opereren als ze al ver in de 90 was...Toen haar dichtste familie vroeg of dat nog echt zou helpen was het antwoord ook zo, ze zou nog een paar maanden langer hebben...En daarvoor moest ze nogeens de pijn en de ongemakken ondergaan een operatie ? Nee, dank u...

Vandaag is het weer heel wat beter dan gisteren ! Gisteren is de mist niet weggeweest ! Vandaag is het mooi en helder weer. Wellicht is de al gisterenavond begonnen na het invallen van de duisternis, want toen Anny eens buiten ging was het aan het regenen...

Mijn rode camelia is bezig met de bloemblaadjes te laten vallen. Hij bloeide bijna 14 dagen,met een klein gedeelte van zijn bloemen. De rest van de knoppen staan wel dik, maar gaan nog niet open. Van mij mogen ze nog wat wachten, het is nog altijd zeer vroeg om te bloeien (te bloemen zeggen ze hier) De andere camelias staan ook met dikke bloemknoppen, maar dat is normaal, maar ze mogen niet te vlug open gaan nu.

Tot nu toe valt het nog mee met de rattenplaag. Of wel helpen de maatregelen van Rato echt (geen eten 's nachts in het kippehok, en rattengift in de grachten zo'n 100 meter hier vandaan), of er zijn dit jaar minder ratten...Maar dat geloof ik niet ! We hebben zelf op twee plaatsen gift geplaatst (buiten, geen eten in het kippenhok !) en nu en dan moeten we weer gift bijvullen omdat het opgegeten is...dus er zijn ratten, alleen ruiken ze geen eten binnen en dus blijven ze buiten...

Mijn pijn is redelijk. Niet klagen dus !

Ik heb weer een grisham uit...de advocaat van de duivel.
Grisham is voor mij een ontdekking ! Die man schrijft prachtige boeken! Je zit gespannen van begin tot einde. De boeken die ik tot nu van hem las, zijn allemaal over de gerechtelijke wereld, je zou denken dat dit een saaie materie is, maar niet in de wereld die Grisham voor je neerzet !Onthouden dus, als je een lezer(es) bent, Grisham ! Prachtige boeken !

Ik vraag mij telkens weer af waarom wij tegenwoordig in ons taalgebied zo weinig echt goede schrijvers hebben ? Nu en dan waag ik mij er eens aan, maar meesta vallen ze dik tegen ! Uitzondering voor Geeraerts en in mindere mate Aspe, maar de meesten vinden dat zij van die zware onbegrijpelijke psychologische brol moeten pennen, of dat zij voortdurend in de vuilnisbakken van de mensheid moeten wroeten... Ik heb de veelgeprezen Claus ook al enkele keren geprobeerd, en zijn Verdriet van Belgie is het enige wat ik leesbaar vond, maar dat voor mij een grote desillusie was, omdat hij er niet in slaagt een schitterend gegeven volwaardig uit te werken...bullshit ! Ik heb ze natuurlijk iet allemaal gelezen, misschien zitten er hier of daar nog goeie schrijvers en/of boeken van nederlandstalige schrijvers van onze generatie...maar ik ken ze dan niet en...sorry...ik zoek ze niet, ik hou niet van teleurstellingen...

Om te stoppen voor vandaag, een klein versje van Toon Hermans...
'k Heb veel gezworven en ik vond
wat goed is, dat is meestal rond...
de moederborst, de hoempappa
de pruimen en de kersenvla...

tot de volgende ?

1 opmerking:

Anoniem zei

nonkel
als je grisham goed vind lees ook eens jeffrey deaver, Baldacci, maar vooral Preston & Child
nog beter

grtjs mieke