zondag, januari 07, 2007

zon ? dag

Vanmorgen heug tegen meug opgestaan om verplicht een half uur te gaan zitten...
Verbaasd ? Ik heb een soort pillen (osteoporose) die ik om de week moet nemen. Je moet die klodden nemen als je nuchter bent en je mag in het eerste halfuur niet neerliggen... Dus, 's morgens op je nuchter maag, en 't makkelijkst is dan maar op het toilet gaan logeren...Daar geurt geen verse koffie om je te bekoren, en wie weet, naast je morgendlijk watertje komt er misschien nog iets...Want dat is bij mij een probleem, en de pijnstillers zijn dan ook nog eens opstoppend...De pret kan niet op !
Maar, er is voor alles een oplossing, ook daarvoor is er een...pilletje...
Bij de aktieve bevolking en ook nog bij een heel pak anderen is de zondag een heerlijk opstaan...bij mij net andersom dus...
We zijn deze morgen naar de rommelmarkt geweest. Het was er abnormaal kalm. Je ziet dat de mensen weer meer geld hebben uitgegeven dan ze eigenlijk konden, en bovendien moeten ze nu nog eens abnormale aankopen doen...want...'t is solden.
Koopjes, aan - 70 % ! Dat moet je wel meepakken toch ? Of ben jij ook zoals ik en mijn teerbeminde ? Zit je dan ook te vloeken dat die winkeliers de rest van het jaar abnormaal hoge winstcijfers maken ?
Enkele dagen geleden was er weer zo'n telefoontje van een of andere electriciteitsmaatschappij die er zeker van was dat ze mij nog goedkoper konden bedienen...Ik vroeg waarom ze dat deden. Stilte... dan een beetje onzeker...klantenwerving ? Ah ! En hoe kan dat nu plots goedkoper? Alle brandstoffen en andere energiebronnen worden duurder ? Weer stilte ....Zo het kunnen dat vroeger de winstcijfers véél te hoog waren ? En kon ik al het geld dat op die onrechtmatige manier van mij gestolen was ook terugkrijgen ? Klik...
Maar 't is toch zo ? Als ze nu, dank zij de plotse concurrentie zoveel goedkoper kunnen leveren, dan hebben ze ons toch heel de tijd bedrogen ?

Niet alleen die openbare diefstal werkt op mijn systeem, ook al het feit van die telefonische reclame... Ik heb me eens geamuseerd om hun telefoonnr te vragen om terug te bellen, of hun naam...er is altijd een stilte, en daarvan maak ik dan gebruik om te stellen dat we met 'n groep van ontevreden mensen bezig waren een listing te maken van de bedrijven die ons "stalken" in onze schaarse vrije tijd... Blijkbaar is het een beperkte groep van bedrijven die voor allerlei firma's die telefonische reclames verzorgen, want na een paar van die "acties" heb ik maanden geen reclame meer gekregen per telefoon...

Op je brievenbus kun je een sticker kleven "Geen reclame", maar dat moet toch ook te doen zijn op de telefoon ? Bart kreeg ooit op zijn gsm een vrolijke reclameboodschap van mobistar...alleen was hij dan in India, en was het daar zowat 2 uur in de morgen...

Heb je al een factuur gekregen voor het huisvuil in die nieuwe vuilnisbakken? Ik ook niet, maar in een nabij dorp wel....10 fr per ophaalbeurt + 8 fr per kilogram !
Hou je dus maar in...en dan zijn ze verwonderd dat hier iedere beek, iedere graskant vol ligt met plastic zakjes met huisvuil...'t zal niet verbeteren !
Bovendien heb je steeds meer afval ! Alles wat je koopt zit verpakt, en veelal in afval die niet of moeilijk af te breken is. Laatst brachten wij wat blikken worteltjes en erwtjes mee... Daar heb je uiteraard het blik, maar die blikjes zitten dan nog in en karton om samen te blijven en daaromheen een sterk stuk plastic... en wij maar betalen ! en niet vergeten, ook voor die afval betaal je ! twee keer ! eens om wille van de verpakking, en dan als afval ...
Logica !

Het is naief te denken dat je dit kan doen betalen door de producent, zij rekenen dat toch door aan de verbruiker, maar er moet toch een manier zijn om dat afval te doen afnemen?
allee, ik laat u ook wat piekeren...
tot de volgende ?

Geen opmerkingen: