donderdag, januari 18, 2007

tanteke aflevering nr ...(tel kwijt)

Vanmorgen moest ik weer heel vroeg naar Tante, haar pensioen kwam toe. Gelukkig is dat nu de laatste keer geweest, ik kreeg de mededeling dat het nu op de rekening zal komen. Oef !

Ze zag er helemaal niet goed uit, en toen ik vroeg of ik de dokter wilde vragen, was ze niet content... Toen de postbode langs was geweest ging tante haar haar kammen om mee te gaan naar de bank. Ik hoorde haar zuchten en blazen en klagen... en toen ze uit de badkamer kwam, ging ze hijgend en zuchtend op de zetel zitten. Ik bekeek haar, en plots viel mijn blik op haar voeten en benen...helemaal gezwollen !
Ik ben over dat het ging op mijn knieën gaan zitten, en heb met mijn vinger eens op haar voet en been geduwd...het putteke bleef staan: water ! Kwaad of niet kwaad, ik heb de dokter opgebeld en hij komt nog in de loop van deze voormiddag langs. Ik gaf hem mijn telefoonummer om mij te bellen als er iets was ... De buurman kwam met haar boterhammeke langs, en ik verwitigde hem van mijn vaststelling en van het feit dat de dokter langs kwam...Hij gaat ook een oogje in 't zeil houden. En zodoende zit ik hier, helemaal niet op mijn gemak, en met veel pijn, wellicht door dat stormweer, maar ook door mij op te jagen.
Ik ben dan maar alleen naar de bank gegaan om haar pensioen op de bank te zetten, minus een klein gedeelte dat ik bij haar heb gelaten om rond te komen tot maandag 29 januari, dan bezorg ik haar weer voldoende om mee te leven voor weer een week. Als er dan nog gepikt wordt, zal het toch zeker niet veel meer zijn, er ligt niet veel, en in de bank zullen ze mij verwittigen als ze zelf zou achter geld gaan...want alleen kan ze niet naar de bank, ze moet dan door iemand gebracht zijn...
We kunnen dan met de bank over de opportuniteit praten... 't Is toch erg dat ik zo iets moet doen om haar een normaal leven te waarborgen hé...

Hopelijk komen we zelf nooit in zo'n straatje terecht...Ik mag er niet op denken ! Mocht ik de dief of dieven ooit betrappen...ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou wel moeite hebben om geen geweld gebruiken ! een oude duts bestelen ! ik mag er niet op denken !

Hopelijk wordt het weer niet zo erg als ze voortdurend omroepen op de radio ! Want dan staat ons iets te wachten !!!

Ik kreeg al een paar positieve reacties op mijn voorstel van gisteren, en een negatieve, dus zeker niet genoeg om zoiets op te starten. Bovendien schijn ik ergens de indruk gewekt te hebben bij sommigen dat dit ook een soort blog zou zijn...Nee hoor, t is veeleer een boekof een never ending story... De negatieve reactie vroeg ook hoe de nobelprijs zou verdeeld worden, of de auteursrechten...Ik denk niet dat er kans inzit dat zoiets ooit publiek zou worden... Nee, het is gewoon samen iets leuks doen...een soortement gezelschapsspel op afstand ...
Ik wacht dus op verdere reacties...
Tot morgen ?

1 opmerking:

Anoniem zei

negatief?
een zeer flauwe dus want het was spelend bedoeld ...