woensdag, januari 03, 2007

Maart

Volgens de wijsheid van Pepé van 't viswater te Wannegem zijn we nu de voorafspiegeling van 't weer van maart aan het beleven...' t ziet er maar betrokken uit voor 't begin van maart, maar 't regent nog altijd niet...Februari (gisteren) zal maar een ellendige maand zijn ! De eerste week goed weer, maar daarna, de rest van de maand strontweer !
Enfin, het is voorlopig de laatste keer dat ik er op terug kom... OP 13 of een van de volgende dagen van januari zal ik u allen (ongetwijfeld tot uw grote vreugde) de weersvoorspelling gven voor gans het jaar. Print dit uit, hang het naast uw verjaardagskalender in het wc, en zie of het klopt (Voor alle zekerheid, lijm het op een plankje, dat klopt beter)
Gisteren dacht mjn lieve zus al dat ik begon te missen toen ik van 't weer van februari bezig was... maar eigenlijk was ze gewoon de blog van 1 januari vereten, waarin ik de voorspellingswijze voorstelde... dus, neen, zus, ik ben nog niet malende... (Allee, toch niet op de door u gestelde manier...)

Gisteren is Bart met zijn gezin langsgekomen, om zijn nieuwjaar te wensen en zijn sleutels terug te halen. Ze hebben het in de ardennen beter gehad dan hier...Veel minder regen. Bart had ondertussen al wat gewerkt aan zijn kiekens/geitenkot, 't is voorlopig weer in orde. Hij zal zodra hij kan een versterking aanbrengen, zodat het niet meer kan voorvallen. (Hopelijk)
De kinderen lazen alletwee hunne nieuwjaarsbrief voor...voor Ewoud zal dit dus wellicht de laatste keer zijn...Volgend jaar zit hij in 't middelbaar. We worden oud ! Binnen 10, 12 korte jaartjes kunnen we misschien al weer aan de volgende generatie aan 't werken zijn...
Ik kreeg hier een nieuwjaars/huwelijks-bedankingskaartje...een heerlijke mix, vooral als je weet dat daar al nieuw leven op komst is...en een mooi kaartje was het ook nog! Alleen een klein foutje... Ik kan geen kaartje terugsturen...er is in geen velden of wegen een adres te vinden.. Maar geen nood, 't is de dochter van Luc, je weet wel met dat mooie kleed...en vermits Luc een vaste lezer is van mijne blog, zal hij ofwel: 1) zorgen dat ik binnen de kortste keren het adres heb, ofwel 2) zal hij mijn dankwoordje verbaal zelf gaan brengen aan zijn dochter...Of, misschien, heel misschien leest ze wel zelf mijne blog...en weet z 't dus al ...en dan verwacht ik haar e-mailadres wel eens hier ?

Gisteren vroeg een van mijn kleindochters mij of ik stuk was... Ik keek haar verbaasd aan, en ze knikte wijs...je piept opa...
Ik had ze beiden boven op mijn atelier uitgenodigd om hun kunstwerkjes in brooddeeg voor de eerste maal te vernissen, en stond achter hen toe te kijken...Staan is niet mijn favoriete houding,de pijn slaat dan vlug toe, en wellicht ademde ik wat zwaar daardoor...Bijna stuk !
Lief om het zo te stellen hé! En Anny zat dan nog te lachen toen ik het haar vertelde...

groetjes van de bijna-stukke -opa...
tot de volgende ?

1 opmerking:

Anoniem zei

piependtoontje,
philipbaele en katrien de decker engelstraat 50 zottegem.
je weet wel dat huis dat moeielijk te vatten is...
ik moet nie klappen,
ik zit zelf weer met de zoveelste valling op rij.

vadaag eerste werkdag en receptie in zottegem deze namiddag.
vroeger bleef ik hagen tot de laatste en reed ik met een oog dicht ( anders zag ik dubbel)
nu washet precies een koffietafel van gepensioneerden....
( met alle respekt maar iedereen wilde er blijkbaar zo vlug mogelijk weg.

toch wat nieuws gehoord van den bouw.
vertel het wel eens bij gelegenheid.
so long.
Luc