woensdag, januari 17, 2007

Help ...

Gisteren heb ik een e-mailtje geschreven naar het ocmw van Zingem, misschien kunnen zij op een of andere manier hulp bieden bij de verzorging van Tanteke... Ik weet anders niet meer waar ik terecht kan, en tante wil niet uit haar huisje (wat ik volledig begrijp, en wat volgens mij niet nodig is, mits wat supporting) maar er begint toch heel wat te haperen. Door het dubben, onder andere over haar verdwenen geld, maar veel meer over haar overleden zoon en man, begint ze ook zichzelf te verwaarlozen. Er moet een soort hulp komen om haar daar in te helpen. Hopelijk heb ik daarmee aan de juiste bel getrokken...

Het is vandaag weer ietsbeter weer, maar je het weerbericht gehoord ? Er staat ons weer een en ander te wachten !

Ik heb vandaag niet al mijn mailtjes kunnen lezen, er blijkt een hapering te zitten in Gmail, nu ja, dat gebeurt niet vaak, volgens mij is dat nog altijd de makkelijkste en vlugste mailbox. Ik heb een hekel aan werken met hotmail en msn, maar en heleboel van mijn kennissen houden van het chatten via die weg, dus... Hoewel chatten via gmail en/of skype naar mijn idee even makkelijk is, bovendien nemen die programma's veel minder plaats in, maar ja, de mensen zijn hotmail en msn messenger gewoon...en zijn honkvast.

Er is ook een goede mailbox op franse bodem, van de franse post ! Deze is ook gratis, bied ook een giga stockruimte, en werkt behoorlijk goed ! Het voordeel van een frans adres is dat er soms interessante programma's gratis aangeboden worden, alleen aan fransen. Met mijn frans adres hoor ik daar automatisch bij...Vroeger hield ik daarvoor ook een nederlands adres bij, maar er zijn tegenwoordig geen offertes meer die niet open zijn voohet ganse taalgebied, dus heb ik dit niet meer van doen. Mocht er onverhoopt toch iets interessants komen, dan kan ik nog altijd een nieuw adres openen... Ook in duitsland zijn er soms interessante dingen, maar ik moet bekennen dat ik niet genoeg duits ken om daar safe te spelen... Ne mens kan nie alles kenne nie...

Ik heb nog iets gevonden op ons aller peeceetje... Er bestaat een programma waarin je kunt werken met meerdere personen aan één document...Misschien valt uwen euro niet direkt, maar dat kan een ontzettend leuk iets worden !
Stel dat ik een "boek" open, bijvoorbeeld "De avondturen van Dipje en Miss Anthroop, twee mistroostige lachebekjes", en ik schrijf daar een stukje in, dan kunnen de deelnemers (onbeperkt in aantal) daaraan voortbroderen...Zelfs tussen de reeds geschreven teksten in, als ze vinden dat daar iets leuks of geks of droevigs of...bij kan gezet worden. Het enige wat we er bewust willen uit weren is seks en rascisme...al de rest kan en mag. Jong en oud kan meedoen, vanuit ieder denkbare invalshoek...Dus Luc kan zijn syndicalistische gal spuwen, Geert kan sakkeren over de verhuis van zijn bedrijf, de andere Luc over zijn tomatenplantjes enzovoort enzovoort... De enige voorwaarde is dat je het lemaal aan elkaar bind, vanuit de hoek van Dipje of van Miss Anthroop...of eventueel van hun kinderen. (Of over hun kinderen).

Als er enkelen zijn die het zien zitten om mee te werken, dan starten we het op... Zijn er die het niet goed weten, maar het toch zeker willen kunnen lezen, dan kunnen we hen toegang geven... Aan u dus om te reageren... Starten hangt af van uw reactie, wat het wordt hangt af van uw inbreng in het geheel...

Ik zit hier nu te wachten op jullie massale reacties...
Tot de volgende ?

1 opmerking:

Anoniem zei

wie gaat dan met de auteurrechten lopen zeulen, leuren, opstrijken...
juridisch moet het waterdicht zijn want stel, ik zeg stel, dat we via die wegh de nobelprijs krijgen
is het danper letter, woord of gewoon te delen door alle ingeschreven???

ha ha, foei!!!
ik ga me niet engageren, ik zal je wel tips geven hoe het verder kan maar meedre kapiteins op een schip.??
blijkbaar ben ik toch een einzelganger???